Kirjaudu Koululaiseen Unohtuiko salasana? Ei tunnuksia koululaiseen? Luo tunnus

Perillisen salaisuudet

Tämä on Fan14:n vanhaan koululaiseen perustaman Perillisen salaisuudet -keskustelun jatko, kerho kaikille, jotka ovat kiinnostuneita Perillinen-kirjasarjasta (Eragon, Esikoinen, Brisingr, Inheritance). Keskustelua aiheesta, sekä myös aiheen vierestä. Uudet, sekä vanhat jäsenet tervetuloa!

Viestejä30559
Kuvia25
Jäseniä136
Keski-ikä14v.

Tämä kerho on Avoin.Voit osallistu kerhon toimintaan liittymällä sen jäseneksi.

Liity tähän kerhoon

1 2 3 ... 92 seuraava >>

Eragon ja Esikoinen

Halinan ehdotus: Ehdotelkaa hyviä kirjoja/sarjoja
Tässä minun ehdotukset: Ajan Pyörä/ Robert Jordan
Eleneumin taru, Tamulin taru ja Althalus; Matka Maailman ääriin/ David Eddings

// Tein tästä nyt ekoille kirjoille oman keskustelunsa. -Shurre
Jee!! : DD Noniin, mä laitan nyt jotain mitä muistan tällä hetkellä:

-Taru sormusten herrasta / J. R. R Tolkien
-Hobitti - sinne ja takaisin / J. R. R Tolkien
-Geishan muistelmat / Arthur Goldenin
-Sinuhe Egyptiläinen / Mika Waltari
-Narnia-sarja / C.S Lewis
-Harry Potter-sarja / J.K Rowling
-Näkijän taru-sarja / Robin Hobb
-Kultainen lordi-sarja / Robin Hobb
-Perillinen-sarja / Christopher Paolini

ja ööm, tossa nyt jotain mitä muistin tällä hetkellä : DD
Öö, oon lukenu teidän mainitsemista kirjoista/sarjoista vaan neljä.
Oon kyllä ajatellu, että oisin lukenu aika paljon fantasiaa, mutta se taitaa olla sitten toisenlaista (=pikkulasten fantasiaa).
Sinuhe Egyptiläinen taitaa olla noista ainoa, joka ei ole fantasiaa. (?)

Ja jos tässä täytyy jotain (mitä ei ole jo mainittu) suositellakin, niin:

- Viides tuuli / Päivi honkapää

Ei ole täydellinen, mutta hyviä puoliakin löytyy. Mielenkiintoisa lukuelämys ja suomalainen. ^_____^
Anthony Horowitz: Viisi vartijaa ja Kohtalon kummipoika
Ahaa, tuo kuulostaa tutulta!
Mutta en lukenut kuin vähän siitä yhdestä kirjasta... Mutta se ei vaikkuttanut niin hyvältä, joten jätin sen kesken.
Olen lukenut ekan osan Korpinportin. Kaks muuta osaa on suomennettu ni pitäs lukkee ne
Korpinportti on just se, mitä en jaksanut lukee... Ei millään pahalla...

Oon tosi kriittinen lukemisieni suhteen. =D
Nutcase, mäkin luen myös kaikkee "pikkulapsille suunnattua" : DD ja joo sinuhe ja geishan muistelmat ei oo fantasiaa(luen paljon muutakin kun fantasiaa) : )

-Alex Rider-sarja / Anthony Horowitz
(Ei oo fantasiaa vaan agenttijuttu).
-Veljeni leijonanmieli / Astrid Lingren
(Tää on sitä lapsille suunnattua, mut se on edelleen mun lempikirjoja vaikken ookkaan enää 5-vuotias!)

ps. mä en oo vielä lukenu noita Robin Hobbin sarjoja, enkä hobittia!
: DD
Mitkä on parhaat kirjat, jotka ootte lukenu
en jaksa laittaa niitä kaikkia hyviä kirjoja oon lukenu mut täs on kaks.

Keploleutokalma, Keploleutokalma leikkiä tulella.
Percy Jakcson sarja
Halina:
-Alex Rider-sarja / Anthony Horowitz
(Ei oo fantasiaa vaan agenttijuttu).
-Veljeni leijonanmieli / Astrid Lingren
(Tää on sitä lapsille suunnattua, mut se on edelleen mun lempikirjoja vaikken ookkaan enää 5-vuotias!)

ps. mä en oo vielä lukenu noita Robin Hobbin sarjoja, enkä hobittia!
: DD

Näin leffan Alex Riderista kerran ja vaikutti sen verran kiinnostavalta, että voisin lukee kirjojakin..

Ja kannattaa lukee Hobitti ^^ vaikka se onkin suunnattu vähän nuoremmille, sitä on tosi kiva lukee.. helpommin luettavaa tekstiä kuin TSH:ssa (ei niin paljon välillä suorastaan turhaa kuvailua)
Parhaat kirjat ne, mitkä ilmotin aiemmin
Mun mielestä Perillisen kirjat on parhaita, ei voi mitään :''D
Mut muita hyviä ois varmaan Vampiraatit, Narnian tarinat ja... Merlin-salaliitto, vaikka alku onkin kuolettavan tylsä.
tässä mulee mun kirja suositukset

Jonathan Stroundin Samarkadin amuletti, golemin silmä ,ja ptolemaioksen portti

Terry pratchetin Vartijat hoi

Derek landyn keplo leuto kalma ( vähän nuoremmille mutta hyvä )

Usrsula k leguinin maameren tarinant 1-4 ( vaatii keskittymistä mutta palkitseva kun pääsee sisälle juoneen )

Naomi novikin kuninkaan lohikäärme

ra salvatoren kotimaa maanpaossa ja valoa kohti

Dan brownin Da vinci koodi

wilbur smithin niilin noita, niilin valtias ,siiintävä horisontti, petolinnut ( nää on sitten itsenäisiä teoksia )

ja viimeinen muttei vähäisin conn igguldenin valloittaja

( suurin osa ei ole fantasiaa mutta on hyviä ja viimeiset on aikuisten kirjoja )

ja viimeiseksi
Uuu, kannattaa lukee Maameren tarinoita, ne on hyviä *unohti ne omasta listastaan*

Onks Da Vinci-koodi kirjana hyvä? Oon nähny vaan leffan ja se oli kyl hiano
Fan, kannattaa lukea Alex Raiderit, mun mielestä ne oli ainaki aika jänniä vaikka en oo ennen lukenu sen tyyppisiä kirjoja : DD

Ja ööm, mähän voisin lisätä tänne myös noi Twilight-kirjat xDD Ite en kyl tykänny niistä kauheesti(tosi tylsiä ), mut joku muu saattaa tykätä
(tai no todisteita sitä löytyy kaikkien 12-20 vuotiaiden tyttöjen keskuudesta).

ja ööm, slummien miljonääri on myös hyvä! Tarkoitan siis kirjaa, oli se leffakin kyllä ihan : DD

joo da vinci koodi on hyvä jännäri tyyppinen kirja
Jes, nyt löytyi maailmankaikkeudesta joku muukin, jonka mielestä Twilight-kirjat ovat tylsiä!! : D en päässyt edes Houkutuksen puoleen väliin, kyllästyin siihen 3 kuukautta sitten
Kaikki muut vaan ihQuttaa niitä koko ajan
Mä pakotin itteni lukemaan kaikki ne kolme osaa mitä nyt on ilmestyny suomeks : DD

Meinasin kyllä miljoonakertaa lopettaa kesken kun ensinnäki se päähenkilö oli niin tyhmä : DD toisekseen ne niiden ongelmat oli ihan ääliöitä...ja kolmanneksi kaikki hahmot paljastu vampyyreiksi, ihmissusiksi tai muuten vaan hulluiksi xD

se kirjailija oli muutenki tehny ne ihan huonosti...en nyt jaksa muistaa kaikkea mut siel oli hirveesti kaikkia epäloogisuuksia yms. tyyliin sillä tavalla että se on kirjottanu yhen osan puolessa vuodessa eikä nähny yhtään sen enempää vaivaa -__-
Luin ekan osan (Houkutuksen) ja alku oli ihan hyvä, mutta sitten se meni sellaseksi 'Ah, hän on niin ihana! En ole tarpeeksi hyvä hänelle, mutta hän on niin ihana, älykäs, komea, söpö, jännittävä, viisas, IhQ daa ja niin edelleen'-lässytykseksi.

fan:
Mun mielestä Perillisen kirjat on parhaita, ei voi mitään :''D
Mut muita hyviä ois varmaan Vampiraatit, Narnian tarinat ja... Merlin-salaliitto, vaikka alku onkin kuolettavan tylsä.

Merlin-salaliitto... Oon lukenu kaikki Diana Wynne Jonesin kirjat, jotka löytyy kirjastosta ja jotkut on parempia, jotkut huonompia.
Toi Merlin on ainut minkä mä oon lukenu sen kirjoista.

Halina, mäkään en yhtään tykkää päähenkilöstä Twilightissa... tosin en kyllä muistakaan hahmoista. Vaikka Edward on kaikkien mielestä niin ihana O.o
hahah, jee toinen joka ei tykänny bellasta : DD
alko rasittamaan jossian vaiheessa kun se pyörtyi/ loukkasi ittensä/ melkeen kuoli jne. joka toisella sivulla xDD ja sitä jatku koko kolmen kirjan ajan...(tosin kukas muukaan kuin edward ilmesty aina jostakin kolosta pelastamaan sen).
Edward ja Bella ne yhteen soppii, kun molemmat on niin ärsyttäviä.
Todellakin : D
Bellasta sai jotenkin niin avuttoman kuvan, koko ajan jonkun (eli Edwardin) piti olla pelastamassa sitä. Tein pahan virheen, kun ostin kaikki kolme kirjaa vaan kaverieni suositusten perusteella...... leffakin oli aika avuton, mutta sentään kiinnostavampi kuin kirja
Edward on taas liian täydellinen (sekä itserakas ja -keskeinen).
Leffaa en oo nähny, pitäiskö kattoa?

On muuten taas keskustelu vähän hakoteillä. =DD

1 2 3 ... 92 seuraava >>

Hae

Jäsenet kartalla

mainokset
Otavamedia Oy Maistraatinportti 1 00015 OTAVAMEDIA

Tilaajapalvelu

puh: (09) 156 665, fax: (09) 156 6511

Aukioloajat: ma-to 8-17, pe 8-16

Verkkopalvelut:
Alibi