Kirjaudu Koululaiseen Unohtuiko salasana? Ei tunnuksia koululaiseen? Luo tunnus

Perillisen salaisuudet

Tämä on Fan14:n vanhaan koululaiseen perustaman Perillisen salaisuudet -keskustelun jatko, kerho kaikille, jotka ovat kiinnostuneita Perillinen-kirjasarjasta (Eragon, Esikoinen, Brisingr, Inheritance). Keskustelua aiheesta, sekä myös aiheen vierestä. Uudet, sekä vanhat jäsenet tervetuloa!

Viestejä30559
Kuvia25
Jäseniä136
Keski-ikä14v.

Tämä kerho on Avoin.Voit osallistu kerhon toimintaan liittymällä sen jäseneksi.

Liity tähän kerhoon

1 2 3 ... 129 seuraava >>

Brisingr

Eli Perillisen kolmas kirja, ilmestyy syyskuun 20. päivä. Keskustelua kirjasta ja mahdollisista juonen käänteistä. Aikaisintaan ensi vuoden maaliskuussa odottaisin kirjan ilmestyvän? Ensi keväänä kuitenkin. Ja kaikkea muutakin höpinää tulevasta kirjasta. ^^
Siis about puolen vuoden päästä? :( :) :/
Juu, valitettavasti suomennoksessa kuluu aikaa... ainakin olettaisin niin. Toivottavasti neljäs kirja saataisiin hieman lyhyemmällä odotusajalla
tuleeks siit neljäs kirja luulin et se on trilogia?? mut kuitenkin iha paras kirja!! oon ilonen et kirjasto oli jouluna suljettu muuten en ois ikinä lukenu koko kirjaa ku äiti ostisen mulle mut en jaksanulukee sit ku se vaikutti nii tylsält mut ku ei ollu muutkaa tekemist alotin lukee sitä ja jäin iha koukkuu siihe!! luin sen heti ja ku löysin tokan osan luin senkin heti mut kolmatta osaa on saanu jo ootella...
Juu, Perillinen muuttui trilogiasta sarjaksi... oliskohan se ollut tässä vuoden alussa? No, joskus silloin. Kolmannesta kirjasta oli kuulemma tulossa liian paksu (veikkaan reilusti yli tuhat sivua) ja CP päätti laittaa kirjan kahtia.
Mitäs änkee kaiken mahdollisen tarinaansa. ^^

No ei nyt sentään. Mahtava sarja kertakaikkiaan. Yhden kaverini kanssa aina puhutaan siitä ja jauhetaan että mitä jos, minusta tuntuu, varmaankin seuraavassa tai viimeisessä osassa... ja sellaista.

kiva

kukaan mun kaveri ei lue niit :( mut mun kaverit ei pahemmi lue kaikki tai suurin osa ei pahemmi lue... :D
Mun yks kaveri tykkää niistä kans... Tuputin sille Eragoniani lainaksi niin pitkään, että se luki sen - ja osti oman Esikoisen, että pääsi lukemaan sen (; Itse en voi englannikielistä lukea, pitäisi varmaan katsoa joka toinen sana suomi-englanti-sanakirjasta, ja siinä tapauksessa kun lause olisi lopussa ei muistaisi sen tapahtumista yhtään mitään ^^ Joten älkää spoilatko, jos luette enkuksi, pliis.
Anteeksi, pakko tehdä uusi viesti, kone ei suostu muokkaamaan edellistä ; o

Niin eli tosta spoilauksesta tuli mieleen, että sille voisi tehdä oman aiheen tai sitten voisi käyttää tätä (suurkiitos Nicole g:lle, jolta sain tietää tästä ) salakieltä:

- mene sivulle www.rot13.com
- kirjoita asiasi suomeksi, esim. Miten menee hemmot? (: D)
- paina cypher; teksti muuttuu siansaksa-salakieleksi
- kopsaa siansaksa tänne
- jos joku haluaa lukea asiasi, hän itse kopsaa siansaksantekstin, menee samalle sivulle ja liittää tekstin siihen, painaa cypher ja simsalabim (XDD) teksti muuttuu suomenkieliseksi

Muuten, ä-kirjain ei toimi tässä, sivu muuttaa sen ?-merkiksi, ja niin varmaan ö-kirjaimenkin.

// linkki ei toiminut, saatte mennä sivulle ihan yksiksenne : D

Crevyyvara ba vunan xvewnfnewn.

^ Jos joku ymmärsi selitykseni (ONNITTELUT, jos ymmärsit), tuo pitäisi ymmärtää.
:( mäkää en voi lukee enkuks oon iha sika surkee enkus... :( :( :( no parantuu kärsivällisyys ku odottaa :D
Mahtava keksintö tuollainen salakieli! Yllätyksekseni ymmärsin kaiken ja vielä onnistuin saamaan selvää tuosta siansaksastasi.

Eli joo, nou spoilereita pliis (paitsi jos haluaa käyttää siansaksaa ^^)
En millään jaksais odottaa sitä brisingr:iä enkä siis en kyllä rupea sitä enkuks pakertamaan... Mut en tiiä millon se suomennetaan... Tietääkö kukaan millon se suomennetaan?

=)
Kai sitä aletaan suomentaa aika pian sen jälkeen, kun se ilmestyy. Suomeksihan se julkaistaan ensi vuoden keväällä. Itse voisin lukea sen enkuksi, minulla on aina ollut kymppi enkussa ja luin uusimman Potterinkin melkein kokonaan enkuks. (Tällä en halua kehua itseäni, totean vain)
Haluaisin sen kolmannen jo nyt! Oon ootanutkin sitä jo niiiiiiiiiiiiiiiin kauan!

Tuleeko vie neljäskin kirja? Ihanaa!<3<3
Minuakin houkuttaisi kovasti lukea Brisingr enkuksi, mutta tasan kaksi asiaa estää minua tekemästä sitä (tai no ei nyt estä mutta on syitä miksen viitsi ^^).

#1 En ole varma, edes ilmestyykö se enkuksi Suomessa (tänne kuusikkoon harvoin tulee näitä vähemmän mainetta niittäneitä enkun kielisiä niteitä, jos oikeassa olen). Uskon, että se jostain löytyisi, jos sitä lähtisin etsimään, muttei jaksa :''D (laiskuriii)
#2 Enkun kielisessä ei kuitenkaa tule sitä samanlaista fiilistä (ainakaan minulle), että voi kokonaan uppoutua kirjaan, kun pitää sitä kielioppiakin välillä miettiä. Kokemusta on enkun kielisestä Esikoisesta, jonka ostin ollessani Kanarialla

Jos viitsisin, luulen että saisin Brisingrin luettua enkuks... mutta tahtoo odottaa <3 Se on kuitenkin mielestäni erilainen lukuelämys ihan selvällä suomen kielellä : D
Niin, minäkin periaatteessa voisin, mutta en halua. (Tiesittekö muuten, että elva on ruotsia ja tarkottaa 11?)
^ Joo, olen opiskellut ruotsia jo kolme vuotta, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi ; o
Itse taas aloitin vasta tänä vuonna. Ruotsalaisista on varmaan hassua lukea Elvasta. Ajatelkaa nyt, jos jossain kirjassa olisi hahmo nimeltä Yksitoista, eikä sitä olisi edes käännetty vaan se olisi sama alkuperäiskielellä! :D
Joo, itse huomasin saman elva-jutun viime vuoden ekalla ruotsin tunnilla. Hakkasin viimmatusti kirjaani (saan ihmekohtauksia ^^) ja osoitin numeroa 11 kaverilleni (hänkin lukee Perillistä ). Hänkin reagoi samalla tavalla, joten hakkasimme kummatkin ruotsin kirjojamme ainakin viisi minuuttia (syytä ei ole vieläkään saatu selville, normaalit ihmiset eivät reagoisi noin?) : D mutta ihan oikein sen tyhmän kielen kirjoille.

Oletteko muuten huomanneet, että itse asiassa muutamat nimet Perillisessä ovat todellakin muista kielistä / paikkojen nimiä / jotain muuta... älkää kysykö esimerkkejä, minulle vaan on pinttynyt tuollainen ajatus päähäni 8D
^ Joo, esimerkiksi Trondhejm on muistaakseni kaupunki Norjassa tai jossain.
Kuinkakohan monet naurut suomalaiset on saanu Carvahallista?:laugh:
Mietin vaan niitä munia niitähän oli 3 kuka on se kolmas?
Mä en oo älynnyt tota Carvahall-juttuu : D Carvahall = Karvahalli. En oikeesti tiedä miksen oo huomannut ; DD
^ Kolmas ratsastaja ei ole selvinnyt, mutta monet ovat ehdotelleet mm. Aryaa, Orikia ja Rorania.
Niipäh... Mut ois kyllä aika mautonta kun jo tommonen maailman paras Arya olis se kolmas. Ja Oirk on kääpiö (pakkomielteinen mieleni ei oikei aina tajua asioita... xD) olis se vähän kummaa, mutta mixei? Rorankin se vois olla...
Tai ehkä se on joku tuntematon tyttö johon Eragon rakastuu ja sitten ne rakastaa toisiaan ja ne ois lohikäärmeratsastajapari ja eragon unohtais Aryan... (hih mulla on hauskaa!)

Se oli näitä mun villejä arvauksia ei kannata välittää. :D
Awww.......................

Mut ootan innolla sitä että Brisingr suomennetaan...

1 2 3 ... 129 seuraava >>

Hae

Jäsenet kartalla

mainokset
Otavamedia Oy Maistraatinportti 1 00015 OTAVAMEDIA

Tilaajapalvelu

puh: (09) 156 665, fax: (09) 156 6511

Aukioloajat: ma-to 8-17, pe 8-16

Verkkopalvelut:
Alibi
Anna
Deko