Kirjaudu Koululaiseen Unohtuiko salasana? Ei tunnuksia koululaiseen? Luo tunnus

Perillisen salaisuudet

Tämä on Fan14:n vanhaan koululaiseen perustaman Perillisen salaisuudet -keskustelun jatko, kerho kaikille, jotka ovat kiinnostuneita Perillinen-kirjasarjasta (Eragon, Esikoinen, Brisingr, Inheritance). Keskustelua aiheesta, sekä myös aiheen vierestä. Uudet, sekä vanhat jäsenet tervetuloa!

Viestejä30559
Kuvia25
Jäseniä136
Keski-ikä14v.

Tämä kerho on Avoin.Voit osallistu kerhon toimintaan liittymällä sen jäseneksi.

Liity tähän kerhoon

1 2 3 ... 121 seuraava >>

Eragon-elokuva

Onko kukaan nähnyt Eragon-elokuvaa? Mitä mieltä oot siitä?

Mun mielestä se oli aika huono, kun asiat oli muuttunut hirveästi jne. Sinänsä elokuva on kyllä hyvä, mutta kun on lukenut kirja, niin elokuva tuntuu iha tyhmältä.

Olen nähnyt. Huono, en aio katsoa enää. Kaikki asiat on todellakin muuttuneet hirveästi, ja muutenkin se on niin ÄH : D

Tosin, kun olin kaverillani yökylässä, he olivat vuokranneet Eragonin, ja katselimme sitä silloin, niin kaverini ja hänen pikkusiskonsa pitivät siitä, eikä kumpikaan ollut lukenut kirjaa. Eli siis, leffa on huono, jos olet lukenut kirjan, mutta jos et, se on hyvä : D
Tismalleen näin, superhahii. Kun näin leffan ensimmäisen kerran elokuvateatterissa, pidin siitä valtavaasti. Oli itse asiassa elokuvan ansiota, että ollenkaan löysin Perillisen.

Ohjaaja oli kokemattomimmasta päästä (olisitte laittaneet Peter Jacksonin ohjaamaan elokuvan... olisi voittanut Oscareitakin ^^), kuten myös käsikirjoittajat ja se näkyy elokuvassa. Alkuperäisteosta ei kunnioitettu lainkaan. Näyttelijätkin olivat ihan hornasta, lukuun ottamatta Jeremy Ironsia, joka nyt onkin jonkin verran kokeneempi (jaaa... täytyy antaa Garrett Hedlundillekin muutama piste).

Leffassa näytti siltä, että joo, Eragon ja vardenit asuu tossa ihan naapureina juu.. Näkee, että budjetti on vedetty mahdollisimman alas. Olisin odottanut Foxilta vähän loisteliaampaa elokuvaa (eikös 20th Centrury Fox tuottanutkin leffan?).

DVD:n ostin surkeasta lopputuloksesta huolimatta, en ymmärrä miksi, mutta tulee sitä silloin tällöin katseltua, ja silloinkin kiljun hirveästi ruudulle kaikkia elokuvan virheitä ja syytän telkkaria virheistä ^^

// tulipa kamalasti sulkuja.... onkohan se normaalia? 8D
Joo samaa mieltä, huono. Ja se Sarhiran ääni oli ihan pälli. Sitä elokuvaa oli muutenkin muuteltu kilometrikaupalla... "Eli siis, leffa on huono, jos olet lukenut kirjan, mutta jos et, se on hyvä : D" lainaus superhahiilta nii johtuisko se siitä, että idea oli toosi hyvä, mutta toteutus huono? (kukaan ei tienny tota xD)

P.S. tajusko kukaan mitä "pälli" meinas? xD
superhahii:
Eli siis, leffa on huono, jos olet lukenut kirjan, mutta jos et, se on hyvä : D

Itse suunnittelen monta kertaa Eragonia lukiessani, miten tekisin siitä elokuvan... Se on itse asiassa aikaa kivaa ajatella, miten tekisi suokkikirjastaan leffan ^^
koko elokuva oli suuri pettymys. Odotin sitä oikein innolla ja sitte, ku yhtenä iltana katottiin sitä isän luona, nii olin ihan, että "Häh? Ei se noin menny!" ja luettelin siinä koko elokuvan ajan sen virheitä. Tuli siinä pilattua muiden katselunautinnotkin samalla...
fan:
Leffassa näytti siltä, että joo, Eragon ja vardenit asuu tossa ihan naapureina juu.. Näkee, että budjetti on vedetty mahdollisimman alas. Olisin odottanut Foxilta vähän loisteliaampaa elokuvaa (eikös 20th Centrury Fox tuottanutkin leffan?).

Jep. Budjetti tosiaan on pidetty mahdollisimman alhaisena. Ovat vaan heittäneet ne näyttelijät johonkin random puskaan ja tietokoneella lisänneet kaikki rakennukset ja muut... Edes kääpiöitä ei sitten voinut mainita muuten kuin ekstroissa. (Se pitkäpartainen kaapuveikko oli Hrotgar! En olis ikinä arvannu, ellei ekstroissa olisi sitä mainittu! Ei ollenkaan edes kääpiön näköinen!) Ja Arya: Onko se olevinaan ihminen vai haltia? Ekstroissa sanottiin jotain sinnepäin, ettei ne halunnut haltioille suippoja korvia, ettei hahmoista tulisi liian samanlaisia kun aiemmissa tarinoissa. (Joo niin varmaan, siinäkin on vaan pihtailtu rahaa.) Ja olisi minulla muutakin sanottavana, mutta siitä tulisi jo ainakin 1000-sivuinen romaani. (Hei, hyvä ajatus! Näen jo otsikon: Eragon-elokuvan todellinen arviointi: eli miksi se on niin SURKEA!!!) Voittaisi kaikki mahdolliset kirjailijapalkinnot... xD xD xD :laugh: :kieh:
No todellakin! Siitä tulisi best-seller ympäri maailmaa :''D
Mitäköhän sen elokuvan tekijät tai Paolini arvelisivat, jos täältä korvesta joku koulutyttö kirjoittaisikin sellaisen kirjan?
Hmm... veikkaan että leffan tekijät haastaisivat sut oikeuteen, mutta Paolini voisi tykätä ^^ kyllä mua ainakin harmittaisi, jos mun ah-niin-ihanasta-ja-suositusta fantasiaromaanista tehtäisiin noin surkea elokuva (siis jos nyt sattuisin olemaan Paolini, ajattelisin noin). Sehän siinä DVD:n ekstroissa kerto, että oli aina kuvitellut Eragonin elokuvana.. ja nyt yhdet menee ja ryssii koko jutun! :''''<

Mutta Paolinihan siellä DVD:n eksroissa kertoi myös, että miten Brisingr alkaa (jos niin vanha tieto - siis sieltä leffan julkaisun ajoilta - enää edes pitää paikkansa). Ainakin olin ymmärtävinäni niin?
Ai se "alussa miekkaillaan ja yritetään pelastaa hänet?" Ja eiks CP sanonut jossain, että sen mielestä on mahtavaa, että sen kirjasta on tehty elokuva?

Kuka ymmärsi mitä tarkoitan?
Juuh... mahtoiko hän oikeasti tykätä elokuvasta? *epäilee*
^ Ei luultavasti, vaikka tottakai varmaan aika monen mielestä olisi mahdottoman hienoa, jos jostain omasta tekstistä tehtäisiin elokuva (; Sitä paitsi CP varmaan kirjailijana ajattelee, että kaikilla on oma näkemyksensä lukemastaan tekstistä, sillä jos minä alkaisin vaikkapa selostaa teille, miltä Trondhjeim minusta näyttää, olisitte varmaan eri mieltä.

Jos älysitte. (;
Minä en ainakaan olisi iloinen, jos jostain tekstistäni tehtäisiin yhtä tökerösti tehty elokuva, kuin Eragonista. Haukkuisin tekijät pystyyn ja saisin samalla kunnianloukkaussyytteen.

Elokuvassa ei melkein mikään kohta menny niin miten kirjassa. Kas kun eivät nimenneet sitä uudelleen ja syytttäneet CP:tä ideoien varastamisesta.
Niinpä. Muuten, nyt kun kerran katsoin Eragonia tarkemmin, viilsikö Durza todellakin Eragonin selkää kerran, kun he tappelivat ilmassa? Nimittäin se arven tuleminen on kuitenkin aika tärkeä juttu kirjoissa ja olisi totaallinen mokaus, jos se olisi kokonaan jätetty pois.. Onko kukaan muu huomannut mitään tähän suuntaan leffassa?

// kuulin tänään kaveriltani, että hänen kaverinsa (joka on itse asiassa myös minun kaverini) oli kuullut jostakin, että.. ei kukkanen kun tuli sekavaa tekstiä ^^ no kuitenkin: että Esikoisesta on sittenkin tekeillä leffa? en tiedä jutun todenperäisyyttä, mutta näin hän oli kuullut jostakin
Sen kaverini kanssa, joka tietää myös paljon Perillisesta, kun katsottiin Eragonia, niin se sano siinä että jaa, tossa se Eragon nyt sai sen arven. Eli siis kai siinä semmoinen kohtaus on. ^_^
fan:
// kuulin tänään kaveriltani, että hänen kaverinsa (joka on itse asiassa myös minun kaverini) oli kuullut jostakin, että.. ei kukkanen kun tuli sekavaa tekstiä ^^ no kuitenkin: että Esikoisesta on sittenkin tekeillä leffa? en tiedä jutun todenperäisyyttä, mutta näin hän oli kuullut jostakin

Oon ainakin nähny youtubessa trailereita Esikoisesta, mutta niiden aitoudesta ei ole mitään takeita....
Jaa, joo, juu... (Apua, huomenna on koulun Halloween-bileet, enkä ole ihan varma, mitä laitan päälleni, vai laitanko ihan tavalliset vaatteet.)
(Mulla ei ole tota ongelmaa, kun kaikki meidän koulun bileet on pantu jäihin, koska eräät nimeltä mainitsemattomat kasit - en ollut mukana - menivät hieman riehumaan mopobileisiin.. näin kiva on meidän reksi! kyllä ärsyttää. Tuun sinne teidän bileisiin, Haltiakeiju ^^ no en)

- ja hiukan aiheen sivusta, mutta jaa
(Saattaisi tulla pitkä matka... :D ) Aiheen sivusta tosiaankin, sori, en löpise enää mitään. Ruotsin koekin vielä...
Eieiei, tarkoitin siis että oma viestini oli jälleen kerran aiheen sivusta 8D ja onhan meillä muutenkin ainakin puoli vuotta aikaa löpistä kaikkea, ennen kuin Perillinen-rintamalla tapahtuu mitään uutta.
Juupa juu... Jos et nyt ihan kielioppivirheiden takia rupeaisi kuitenkaan muiden viestejä korjailemaan superhahii? Ihan ookoo, mutta joitakin se saattaa ärsyttää. Minun viestejäni saa ihan vapaasti korjata, jos on vaikka väärä kirjain tai jotain, mutta muista en mene sanomaan.
Sori, repesin ihan kokonaan tuolle superhahiin muokkaukselle ^^ (fan taitaa olla väsynyt..) Juu, viestejäni saa muokata ihan vapaasti kielioppirintamalla, nimittäin uskoisin, että sieltä löytyy useampikin kuin yksi virhe. Yritän jälkeenpäinkin muokata ne mahdollisimman suomenkielen (tuokin varmaan meni päin honkia) mukaisiksi.

Fan ei nyt käytä "maagisia modevoimiaan" *reps reps* ja antaa superhahiin muokkauksen olla, ja laittaa nyt pisteen lauseen perään, ettei muille tule ylitöitä korjatessaan viestin virheitä.
^ Joo, en mä nyt yleensä ala tollasta muokkaamaan, mutta silloin häiritsi jostain syystä ihan sairaasti. : D

1 2 3 ... 121 seuraava >>

Hae

Jäsenet kartalla

mainokset
Otavamedia Oy Maistraatinportti 1 00015 OTAVAMEDIA

Tilaajapalvelu

puh: (09) 156 665, fax: (09) 156 6511

Aukioloajat: ma-to 8-17, pe 8-16

Verkkopalvelut:
Alibi
Anna
Deko