|
2.9.10 12:44
 Sahara
|
Joops (: Aloitan siis tänään kirjoittelemaan tai ainakin suunnittelemaan tarinaa. Luin aamulla vanhoja koiralehtiä ja niistä sain jonkinlaista ideaa tulevia tarinoita varten.. [:
// 633 !
|
|
2.9.10 15:42
 Moonwalker
|
PUPPY!
Puppy: Anteeksianteeksianteeksi... Olen unohtanut tämän paikan kokonaan. Luulin sen vielä olevan tauolla... Mitäs pennuille ja niiden emolle kuuluu?
Palaan hoitamaan ehkä viikonloppuna!
// Mitäs sinulle muuten kuuluu? Miten on koulusi startannut? Monesko luokka jo?
|
|
2.9.10 18:12
 Riitu.
|
Ensimmäinen kerta chocossa
Oli kaunis päivä kun odotin linkkaa Kennel Choco Puppiesiin. Kennel sijaitsi parinkymmenen kilometrin päästä meiltä kilometrin päästä meiltä joten pystyin kulkemaan sinne linkulla. En vielä tiennyt kuka koira saisi minusta ehkä hoitajan, jos siis selviydyn koe ajasta. Linja-auto tuli eteeni ja minä nousin kyytiin. Istuin
etu penkillä. Matka meni nopeasti ja olinkin pian kennelillä. Astuin sisään portista. Pihalla oli paljon koiria ja ne tulivat katselemaan minua. Rapsuttelin niitä, ja joku tyttö tuli viereeni, ja sanoi: -Hei tämä paikka on Kennel Choco Puppies, ja minä olen Puppy. Nyökkäsin ja katsoin koiria. Silmäni oli osunut pieneen, ehkä noin 20 senttiseen welsh gorgiin. Puppy taisi huomata sen sillä sanoi: -Sen nimi on
Taru. Nyökkäsin ja kyykistyin Tarun eteen. Se nuuhki minua kauan ja minä silitin sen pää lakea. – No… voisinko minä olla tämän hoitaja, jos siis selviydyn koe-ajasta? Kysyin Puppylta. Hän nyökkäsi. Rapsutin Tarua hetken, kunnes menin sisälle, Taru kannoillani. Menimme Tarun huoneeseen, ja jätin Tarun sinne. Itse menin kauppaan. Kaupasta ostin kaikkea pientä, kuten ruokaa ja sellaista. Menin kassalle, ja asetin ruuat liukuhihnalle. Pian sain käteeni kuitin jossa luki:
-Kauppa-
Ostokset:
Pedigree® Junior Kanaa ja Riisiä 2 kg - 9 tassua
Perus Talutushihna - 10 tassua
Kaulapanta - 6 tassua
Yhteensä: 25 tassua
Maksu: 30 tassua
Jää: 5 tassua
Lähdin takaisin kohti Tarun huonetta. Taru makasi siellä ja katseli kaikkea. Asetin ostokset pöydälle ja Taru istui viereeni. Sitten kyykistyin ja annoin Tarun nuuhkia minua lisää. Ei se tyttö kuitenkaan paljon nuuhkinut, enemmän se piti siitä kun rapsutin sitä. Laitoin sille sen uuden pannan kaulaan ja hihnan siihen. Lähdimme ulos, ja menimme pienelle lenkille. Lenkki sujui ihan kivasti. Taru nuuhki ojia, samalla kun minä kävelin tienpientareella. Eikä Taru vetänyt melkein yhtään, ja siitä olin hyvin iloinen. Menimme kennelille takaisin ja siellä menin antamaan Taru pienoiselle ruokaa. Jätin Tarun kuitenkin siksi aikaa huoneeseen, kun lähdin hakemaan sille lainaan ruokakuppia. – Hei saanko minulle ja Tarulle kupin lainaan, kysyin infoneidiltä. Hän nyökkäsi ja antoi minulle kupin, joka ei varmaan kestäisi kovinkaan pitkään. Menin takaisin Tarun huoneeseen joka istui ruoka säkin
lähellä. Menin ruokasäkin luo ja kaadoin sopivan verran ruokaa kuppiin. Laitoin sen maahan ja Taru hotki sen. Sitten nostin kupin pois maasta, ja laitoin sen pöydälle. Vielä kerran kuitenkin kyykistyin ja rapsuttelin pienoista ehkä-tulevaa-hoitokoiraani. Sitten annoin sille pienoisen pusun ja lähdin koti kotia.
-Riitu.
//Mun pikkuserkulla on saman rotunen koira kun Taru mutta sen koiran nimi on Tatu...>:--D
|
|
2.9.10 21:05
 Kisshufan
|
Yayy! Kiitos PuP! : D I'm happy now! Vihdoin onnistuin hyvin tarinassa! xD Samaa rataa jatketaan, lokakuun kisoihin jos ei syyskuussa ehdi. Lokakuussa varmaan, syyskuussa koulussa on KAUHEA koesuma, joten tarinat saattavat olla pikaisia. Säästelen hoitolomaketta sinne 10-16 päivä, jolloin kaikki kokeet on...
Ajattelin seuraavaksi kirjoittaa hännänheilautustarinan... Olihan novascotiannoutaja Nami ilman hoitajaa...? Sitä voisin sitten hoidella jos se on vapaa.
|
|
3.9.10 07:10
 -PuPPy-
|
Jellower, okei - hyvä hyvä (:
Leppälaakso käy mainiosti, joten sinne siis kisat ehkäpä syyskuun loppupuolella? Joku viikonloppu varmaankin(?).
Sahara, kiva :]
Aloin aluksi ihmetellä, miten ehdit aamulla koiralehtiä lukemaan ja miten olet edes tuohon aikaan koneella, kunnes muistin. Pikaiset paranemiset sinne (:
Moonwalker, hyvä että kuitenkin nyt eksyit vielä tänne asti!
Pennut ja Minttu voivat oikein hyvin, vaikkakin sieltä huoneesta kuuluu välillä aika epäilyttäviä ääniä. Pennut ottavat toisistaan jo kovasti mittaa ja niillä tuntuu energiaa riittävän aivan hirveästi.
Pupin koulu on alkanut ihan hyvin. Peruskoulun viimeinen luokka :] Muutenkin ihan hyvin mennyt, vaikka nyt onkin ihan hirveästi flunssaa liikkeellä ja se tuntuu iskevän minuunkin vähän kerralla...
Riitu., valitettavasti en nyt enää ehdi tässä sinun tarinaasi lukea ja arvostella, mutta toivoakseni saat arvostelun illalla (=
Kisshufan, hihii, good! : D
Oih, teillä on jo paljon kokeita(?). Meillä ei vielä montaa, mutta on niitä sitten myöhemmin takuulla odottamassa... Ajattelin muuten tehdä uuden lomakkeen heti ehtiessäni, jos se ei vaikuta sinuun mitenkään? : )
Hännänheilautustarina käy vallan mainiosti! Nami on juu ilman hoitajaa, joten voit käydä sitä ilahduttamassa (:
|
|
3.9.10 08:31
 Moonwalker
|
Puppy: Eikös se peruskoulu tarkoittanut yläkoulua? Ja eikös oppikoulu ollut alakoulu? Ja kansakoulu lukio? Vai miten se nyt meni...?
|
|
3.9.10 13:11
 Jellower
|
Siitä agilitykisajutusta, niin että jos alettaisiin tehdä siitä jonkinlaista mainosta, tietenkin täytyy päättää mikä päivämäärä jne. Minä en nyt tähän oikein mitään osaa keksiä.. ; D
Ja sitten ne aikataulut, luokat. jne
|
|
3.9.10 14:22
 Kisshufan
|
PuP, mahtava juttu! Ja kokeita tulee ainakin matikasta, bilsasta ja kemiasta.. Huokaus... -.-
|
|
3.9.10 15:10
 hensu-99
|
Ensi kertaa kennelille
Oli viileä syys-ilta kun olin menossa kotia kohti. Menin reittiä jonka ystäväni mulle oli neuvonut. Tästä vasemmalle ja sitten suoraa ja .... Pysähdyin. Olin kuullut koirien hauketta. Kukuhan se oli? Kuljin katua pitkin ja katselin aitojen yli. Taas, kuulin koirien hauketta. Juoksin ääntä kohti. Ääni voimistui ja voimistui. Katsoin tien päässä viimmeisen portin yli. Siellä oli koiria, todella monta koiraa. Eri kokoisia ja näköisiä. Katseeni osui oveen jonka ylä puolella luki ~Kennel Choco Puppies~. Uskaltauduin ajata raskaan portin ja menne sisään. Katselin koiria . Ne olivat todella hyvin hoidettuja. Kävelin kohti aitausta jossa oli muutama isonpi kokoinen koira. Näin Kultaisennoutajan. Silitin sitä. Kun kuulin takaani nuoren tytön äänen. -Mitä tulit etsimään? Tulitko koiraa hoitamaan? Käännyin, ja huomasin minua vanhemman tytön. Tytöllä oli sylissään koiranpentu. -Kuulin täältä koirien hauketta, niin tulin tänne katsomaan, vastasin tytölle. -Onko tämä joku koirahoitola joka etsii uusia omistajia? Tyttö vastasi myönteisesti. -Haluatko koiran hoidettavaksi? Olin aivan innoissani. Olin aina unelmoinut koirasta. Pienestä pitäen, mutta meille ei tullut koiraa, koska perheeni oli allerginen. Menimme sisälle luttelemaan. Puhuimme varmaan tunnin koirasta ja sen hoidosta. Kun olimme jutelleet, menimme katsomaan koiria. Menimme ensin katsomaan isoja koiria. Siellä oli saksanpaimenkoiria, Dalmaatialaisia, Kultaisianuotajia ja melkein kaikkea mitä isojakoiria tiesin. Silittelin ja rapsuttelin koiria. Tulin yhden kultaisennoutajan luo. Koira katsoi minua pää kallellaan. Kyykistyin koiran viereen. Koira nuoli kasvoni. Kysyin tytöltä minkä niminen koira oli. Koira oli Angel. Angel oli aivan ihana. Pyysin tytältä: -Saisinko Angelin? Tyttö nyökytteli. Rapsuttelin koiraa ja katsoin kelloa. Kello oli puoli kymmenen. Minun olisi pitänyt olla jo ajat sitten kotona. Kiitin tyttöä, rapsutin nopeasti Angelia. Ja lähdin kiireesti kotiin. Huikkasin vielä tytölle: -Tulen taas!
|
|
3.9.10 18:28
 Kisshufan
|
Hännänheilautuksia
Kävelin Chocon pihalla villatakki ylläni ja katselin pihalla hääriviä ihmisiä ja koiria. Joku heitteli frisbeetä koirilleen, joku peuhasi lehtikasassa. Minua hymyilytti erityisesti pieni valkea koira, joka pyöriskeli mutalammikossa omistajan juostessa paikalle kauhistunut ilme kasvoillaan. Aurinko paistoi ja ilma oli mukavan viileä. Tuuli aika paljon, mutta se ei lenkkeilyä haittaisi. Astuessani sisään kennelin ovista keskitin taas ajatukseni. Tänään hoitaisin yhtä hoitajaa vailla olevaa koiraa Nellan lisäksi. Olin jo kauan harkinnut toisen hoitokoiran hankkimista ja nyt päätin hoitaa koiraa, jonka olin varannut. Minulta puuttuisi enää Nellan KKK -titteli ja saisin suloisen, innokaan novascotiannoutaja Namin koeajalle. Olin ihastunut tollerin luonteeseen ja ulkonäköön. Nyt kuitenkin juoksin yläkertaan kaksia avaimia heilutellen. Menin ensin Nellan huoneeseen. Bernineiti nuoli jälleen käteni märiksi ja jahtasi vielä innoissaan häntäänsä. Nappasin ruokakupin lattialta ja pesaisin sen pikaisesti. Kuivattuani bernin "pyhän elämänlähteen" täytin sen sopivalla määrällä nappuloita.
"Istu", komensin Nellaa ja johan pyllähti koira istumaan. Rapsutin hauvaa ja annoin luvan syödä. Tässä välissä kävelinkin Namin ovelle.
Avattuani tollerin oven kuului kovaa haukkumista. Astuin huoneeseen ja suljin oven takanani. Edessäni räksytti nuori tolleriherra Nami. Polvistuin rauhallisin ottein koiran tasolle ja vältin silmiin katsomista. Annoin koiruuden itse haistella minua, kunnes se rauhoittuisi hieman. Pian silittelinkin jo koiraa lattialla tollerin maatessa onnellisen oloisesti. Käytin seuraavat 50 minuuttia pieneen tutusteluun ja hihnassa kulkemisen opetteluun sisätiloissa. Halusin saada hyvän tuntuman koiran kävelyttämiseen. Sitten hain Nellan huoneestaan ja käytin sitä ja Namia pienellä lenkillä. Keskittyisin tänään hieman enemmän Namin kanssa touhuamiseen, sillä halusin jo nyt luoda luottamuksellista sidettä siihen. Kävelimme jonkin aikaa metsässä Namin haistellessa innokkaasti maita ja mantuja. Nella taas käveli kiltisti vierelläni.
"Sinussa on Nella kunnon koirakansalaisen ainekset!" minä hymähdin ja taputin bernin turkkia hieman. Kiersimme parin kilometrin lenkin metsässä ja vein sitten Nellan kennelille. Laitoin sen vesikuppiin kylmää kraanavettä ja annoin sen juoda. Sitten vein Naminkin sen huoneeseen lepäämään hetkeksi ja juomaan juuri antamaani vettä. Tollerin lepäillessä huoneessaan kipaisin kahvilassa ostamassa eväitä lenkille. Menisimme ensin koirapuistoon ja sitten vielä metsään kävelemään.
Palasin kahvilalta ostoksinani:
Tonnikalakolmioleipä; 5 tassua
Korvapuusti; 5 tassua
Limsa (pullossa, Coca Cola); 8 tassua
5+5+8=18
235-18=217
Tollerin huoneeseen päästyäni pakkasin ne kaikki reppuuni, jossa oli jo sadeviitta ja avaimet. Sitten laitoin mukaan vielä Namille vettä ja kipon, johon vettä kaataa. Kiinnitin hihnan pantaan, laitoin repun selkään ja lähdin Namin kanssa matkaan.
|
|
4.9.10 10:12
 Moonwalker
|
COMEBACK! [Minitarina, Special Edition, Osa 1: Minttu pentuineen]
Ilma oli sateisen kostea ja tuulinen. Vesilätäköt reunustivat kennelin pihamaata ja märkä nurmi kiilteli pilvien lomasta paistavan auringon valossa. Asteita oli noin kymmenen. Syksy ja sen mukana talvikin tekivät jo tuloaan.
Nousin kiviset portaat kennelin eteiseen ja vedin keuhkoni täyteen sen tuttua hajua; ripaus märkää koiraa ja vastamaalattuja käytävän seiniä.
Kävelin huoneen 33 oven taakse. Painoin korvani siihen kiinni, jos sattuisin kuulemaan Mintun pentueen rähinää tai kuorsaamista. En kuullut mitään.
Avasin oven ja astuin sisään. Heti oven kolahdettua kiinni ensin Minttu, sitten ensimmäinen, toinen ja kolmaskin pentu syöksyivät kimppuuni. – Noh! Ei kai ole hätää äidin kullanmuruilla? Eihän ole?
Hetken ilonpurkauksien jälkeen siirryin antamaan aamun ruoka-annosta koko katraalle; Mintulle kuivamuonaa höystettynä salaisella ainesosalla ja pennuille niiden omaa herkkua.
Kaikki ruoka katosi alle puolen minuutin ja sen jälkeen seurasi nukkumistauko.
Osan 1 loppu. (Arvostelisitko sen jo?)
|
|
4.9.10 10:17
 Moonwalker
|
Puppy: Voi ei! Uudempi kissamme (Smartti) viedään tänään luultavasti pois! Vanhempani eivät jaksa enää kahta... </3
|
|
4.9.10 10:23
 -PuPPy-
|
Moonwalker, minun tietääkseni kansakoulu ja oppikoulu eivät ole enää edes olemassa...(?) Peruskoulu sisältää luokat 1-9.
En tietysti tiedä syytä, miksi vanhempasi eivät jaksa kahta kissaa, mutta kuulostaa aika julmalle.
Arvostelen tarinasi vuorollaan^
Jellower, aletaan vaan tekemään juu (:
Voisin päästää sinut vaikka 'Chocon kysymykset & vastaukset 1':seen, jos siellä sitten mietittäisiin? [: Voitaisiin suunnitella sitä muiden näkemättä. Haetko vaikka jäsenyyttä sinne?
Kisshufan, voih^
Arvostelen hännänheilautustarinasi valmiina : )
hensu-99, arvostelen tarinasi vuorollaan, mutta toivoakseni tänään [=
|
|
4.9.10 10:47
 -PuPPy-
|
Riitu., ensimmäisen koeaikatarinasi arvostelu.
Kivastihan sinulla ja Tarulla meni (: Tulitkin kennelille vasta aluksi katsomaan, löytyisikö sinulle sopivaa hoidettavaa. Taru kuin sattumalta osui kohdalle ja ilmeisesti tykästyitte molemmat heti toisiinne :] Ainakin corgi vaikutti ottavan sinut hyvin vastaan ja sinäkin tarjosit sille hyvää hoitamista jo ensimmäisestä päivästä lähtien.
Oli kiva, että hankit hoidettavallesi heti omaa ruokaa ja omat lenkkeilykamppeet. Kuten kuppeja lainasitkin, se oil ihan ok ja saat käyttää niitä siihen asti, kunnes saat rahaa ostaa uusia. Taru-pikkuisen mahakaan ei mene sekaisin, kun valitsit ruoan, jota se on tottunut syömään. Vau - hyvä! (:
Joitakin kirjotusvirheitä (esimerkiksi yhdyssanavirheitä ), siellä oli, mutta niistä pääset luultavasti ajan myötä pois. Sisältö oli kuitenkin kiva ja hoidit Tarua hyvin. Olen kuitenkin vaatinut useimmin kahdesta neljään koeaikatarinaa, joten kirjoitathan sinäkin vielä ainakin yhden tarinan? [:
|
|
4.9.10 10:55
 -PuPPy-
|
hensu-99, ensimmäisen koeaikatarinasi arvostelu.
Kirjoititkin aika eri tavalla kuin muut. Hihii, taidan olla aika selvästi ymmärrettävissä taas. Mutta niin, useasti hoitajat tulevat kennelille ensimmäistä kertaa jo tietäen, mitä koiraa aikovat hoitaa ja ehtivät ensimmäisen päivän aikana tehdä jo vaikka mitä karvakuonon kanssa. Sinä kirjoitit kuitenkin eri tavalla, eli et edes ollut tietoisesti tulossa kennelille. Hauska oli lukea vaihteeksi tarina tuollaisestakin "kohtalosta" ja tulevissa tarinoissasi pääsen sitten ilmeisesti lukemaan lisää ihan Angelistakin. Saatat jo tietää, mutta jos et vielä tiedä, niin tassujahan minä annan yleensä juuri sen oman koiran hoitamisesta. Ensimmäisessä tarinassa tuokin on kuitenkin ihan hyväksyttävä vaihtoehto kirjoittaa noin (: Tuleviin tarinoihisi kuitenkin toivoisin paljon kuvailua ja kerrontaa Angelista, sillä teillä tulee toivottavasti olemaan hauskaa silloin :]
Joitakin kirjoitusvirheitä siellä oli, mutta jos kiinnität niihin huomiota ja ajan myötä saat niitä karsittua, niin hyvä. Angel odottaa jo innolla seuraavaa käyntiäsi, kuten minäkin (:
Koeaikatarinoita olen yleensä halunnut lukea noin kahdesta neljään, joten haluaisin lukea sinultakin vielä (muutaman?) lisää.
|
|
4.9.10 11:00
 -PuPPy-
|
Moonwalker, tarinasi arvostelu.
Kukin omalla tavallaan, mutta ihmettelen silti vähän, miksi et malttanut kirjoittaa ensimmäiseen osaan tuon enempää. Noin puolethan tuosta tarinasi ensimmäisestä osasta(?) oli muuta kuvailua ja sitten vasta ripaus Minttua ja pentuja. Kivaa kerrontaahan se oli, mutta loppui niin kovin nopeasti.
Shelttilauma taisi ottaa sinut aika riehakkaasti vastaan, eikös? Odotan jo jännittyneenä, mitä kaikkea pentukolmikko keksiikään sinun pääsi vaivaksi, tai mitä sinä niiden. Ainakaan vauhtia ja virtaa ei tule puuttumaan - sen tiedän jo nyt!
Tarinastasi saat 3 tassua!
// Teethän pennuille tiedot ehtiessäsi? Suosittelen myös etsimään pennuille hoitajat, sillä Miamikin ehti erota ennen omaa pentuaan.
|
|
4.9.10 11:51
 Moonwalker
|
Puppy: Teen tiedot, mutten nyt ehdi.
// Miamin kanssa olemme tänään luultavasti menossa Power Parkiin, ja sitten hän tulee meille yöksi.
|
|
4.9.10 13:51
 -PuPPy-
|
Moonwalker, okei, kiva! (:
|
|
4.9.10 14:50
 Crazy Angel
|
Sorisorisori en oo käynyt!!!!!
|
|
4.9.10 15:27
 Jellower
|
Liityin kerhoosi, johon kutsuit. Kirjoitin sinne jo uuden viestinkin. (:
|
|
4.9.10 16:45
 Sahara
|
Cassie (:
Nro 3
Perjantai-iltana saavuin kennelille hymyissä suin. Olin jutellut PuPPyn kanssa ja hän oli kertonut, että pääsisin jo pian ihan viralliseksi hoitajaksi Cassielle. Olin siis koulusta päästyäni tehnyt pikaisesti läksyt ja syönyt edellispäivänä tehtyä makaronilaatikkoa, jonka jälkeen olin lähtenyt kävelemään kohti kenneliä. Seisoin Choco Puppiesin aulassa ja luin ilmoitustaulua huoneen avain nyrkissäni. Luin KKK-tittelistä ja siitä, miten sen voisi saada koirallensa. Päätin alkaa harjoittelemaan muutaman päivän päästä, kun taas mahdollisesti pääsisin kennelille. Halusin toki joskus vielä koirakavereita noutajalle, mutta sillä ei ollut mitään erityistä kiirettä, koska halusin keskittyä vain ja ainoastaan siihen, että saisin Cassien luottamuksen puolelleni ja että meillä sujuisi, ennen kuin ottaisin toista hännänheiluttajaa siihen touhuamaan. Luettuani mielenkiintoiset ilmoitukset taululta, lähdin kävelemään kohti huonettani.
......Avattuani oven suloinen hoitsuni tunki kuononsa ovenraosta ja haisteli käsiäni. Työnsin koiran polveani apuna käyttäen takaisin huoneeseen ja rapsuttelin sitä sitten eteisessä. Huomasin, ettei Cassie ollut tällä kertaa haukkunut tuloani, joten minäkin olin vain hiljaa enkä maininnut asiasta, vaikkei koira olisi sitä varmaan ymmärtänytkään. Silitin koiraa kaulasta ja hymyilin. Olin ajatellut että voisin siivota huoneen, sillä se oli aika räjähtäneen näköinen koiran jäljiltä. Sitä ennen kuitenkin riisuin ulkovaatteeni ja menimme koiruuden kanssa olohuoneeseen. Rapsuttelin sitä ja annoin koiran nuuhkia vaatteitani.
-Kyllä, arvasit oikein. Setäni kävi eilen kylässä kahden kissansa kanssa, sanoin hymyillen. Noutaja katsoi minua ruskein silmin ja kallisti päätänsä. Ei se varmaan ymmärtänyt, vaikka olisi kuinka halunnut. Hetken koira tuijotti minua, mutta tassutteli sitten hakemaan lötköpötkön ja kantoi sen minulle.
-Okay, leikitään vaan, sanoin ja aloitimme vetoleikin.
......Leikin jälkeen menin keittiöön ja annoin Cassielle puhdasta vettä. Koira latki sitä innoissaan ja kääntyi sitten katsomaan minua. Sen ilme oli juuri sellainen mitä-tehdään-seuraavaksi -ilme. Katsoin koiraa vain hymyillen ja silitin sen turkkia. Mustat karvat laskeutuivat aina paikoilleen, vaikka miten niistä nostelin ja kääntelin. Koira istahti ensin alas ja pian se jo makoili lattialla. Silittelin koiran korvia, niskaa, selkää ja välissä rapsuttelin sen mahaa.
-Lähdetäänkö kohta lenkille? kysyin. Cassie katsoi minua ja nousi samantien ylös kaikille neljälle tassulleen. Naurahdin ja nousin itsekin lattialta. Kävin hakemassa koiran ruokasäkistä napusia ja tungin ne taskuuni, jos vaikka jotain harjoittelisimme samalla. Sitten menin eteiseen ja laitoin ensin hoitsulleni pannan ja siihen hihnan kiinni. Käskin koiran istumaan ja kun se istui, palkitsin sen namilla. Sitten nostin kenkätelineeltä tennarini ja laitoin ne jalkoihini. Viimeisenä vedin päälleni takkini ja päähän piponi. Kun olimme valmiit, otin koiran hihnan käteeni ja lähdin ovesta kohti alakertaa ja ulko-ovea.
......Ulos päästessämme olin kerennyt jo miettiä mitä tekisimme. Päätin, että ensin harjoittelisimme paikallaanoloa kennelin pihalla ja sitten kävisimme vielä pienen lenkin. Etupihalla näin Nallucan, joka oli myös lähdössä lenkille chihujensa ja toyvillakoiransa kanssa. Olin joskus hoitanut Lola-nimistä villakoiraa Pilvenreunan kennelissä ja Lolan pentu Tinja oli nyt Nallun hoidossa. Kävin juttelemassa Nallucan kanssa ja rapsuttelemassa hänen koiriaan. Cassiekin teki tuttavuutta pikkuisten kanssa ja haisteli ne heti läpi. Pian Nallucca kuitenkin sanoi jatkavansa ulkoilutustaan ja minä ja hoitsuni siirryttiin kennelin takapihalle.
......Ensimmäisenä laitoin hoidokkini istumaan. Palkitsin sen namulla ja astuin sitten yhden askeleen taaksepäin. Cassie katsoi minua ja ryntäsi luokseni. 'Palautin' koiran takaisin paikoilleen ja käskin sen istumaan. Sitten peruutin taas yhden askeleen. Kun koira oli istunut paikoillaan ehkä sekunnin tai kaksi, palkitsin sen namulla ja kehuilla. Pikku hiljaa pidensin aikaa ja sitten aloin menemään jo kauemmas koirasta. Kun Cassie oli oppinut olemaan paikoillaan silloin, kun olin neljän askeleen päässä siitä, lopetimme harjoittelun ja lähdimme kävelemään metsäpolkua pitkin. Seuraavalla kerralla ajattelin alkaa jo lisäämään käskysanan ja pidentämään aikaa vielä enemmän, jotta koira pikkuhiljaa oppisi jutun kunnolla ja joskus vielä pääsisimme hankkimaan KKK-titteliä.
......Lenkin jälkeen palasimme huoneeseen ja huomasin kellon olevan jo lähempänä puolta seitsemää. Koiruus oli tottunut saamaan iltaruuan kuudelta, mutta tänään se myöhästyisi varmaankin tunnilla, sillä lenkin jälkeen piti pitää tauko ennen ruokailua ja myös toisinpäin, jos halusi välttyä mahalaukun kiertymältä. Päätin siis odottaa vielä seitsemään asti, jolloin antaisin ruuan ja lähtisin itse kotiin. Istahdin olohuoneen sohvalle ja silittelin hetken hännänheiluttajaani. Pian se nukahti jalkojeni juureen ja alkoi tuhisemaan.
.....Nostin Cassien ruokakupit lattialta. Koira nukkui vielä olohuoneessa ja minä puuhailin keittiössä. Laitoin ruokakuppiin koirannappuloita ja kostutin niitä lämpimällä vedellä. Ajattelin ostaa koiralleni erilaisempia ruokia sitten, kun saisin lisää rahaa. Tarvitsin koiralleni myös paljon muuta, mutta kerkeäisin ostaa ne kyllä. Kun olin vaihtanut veden vesikippoon ja juuri laskemassa kuppeja lattialle, Cassie tassutteli keittiöön. Laitoin vesikupin koiran kuonon eteen ja pidin toista muovikupeista käsissäni. Hoitsuni haisteli ilmaa ja yritti nousta kahdelle jalalleen saadakseen annoksensa. Peruutin askeleen ja käskin koiran istumaan. Se katsoi minua epäluuloisesti, mutta painoi pyllynsä sitten maahan.
-Hyvä tyttö, sanoin hymyillen ja laitoin kupin maahan. Sitten rapsuttelin hoidokkiani ja kerroin, että tulisin taas tapaamaan sitä mahdollisimman pian. Sitten menin eteiseen laittamaan ulkovaatteet päälleni ja pian lähdinkin jo iloisen illan jälkeen kotiin.
Loppu
tämä oli sitten viimeinen koeaikatarinani :]
|
|
4.9.10 20:25
 Riitu.
|
joo tietenkin saat lisää tarinoita (88. Teen ensin yhden pilvenreunaan ja sitten aloitan tänne....
|
|
5.9.10 09:52
 -PuPPy-
|
Crazy Angel, kyllähän sinä vielä ehdit (:
Jellower, käyn kurkkaamassa -->
Sahara, arvostelu tulossa toivoakseni tämän päivän aikana 8>
Riitu., kiva kiva :]
|
|
5.9.10 09:54
 Moonwalker
|
Puppy: Täällä on nyt Miamikin. Hän harmittelee eroamistaan, muttei aio palata takaisin...
(Hän haukkuu täällä pingviininmuotoista kännykkäpussiani...)
|
|
5.9.10 10:37
 Kisshufan
|
PuP, sitten kun saan extra-pisteitä kasaan ja mahdollisesti saan KKK-tittelin Nellalle, voisin miettiä Namin ottamista toiseksi hoidokiksi! Olen jo pitkään miettinyt kannattaisiko minun ottaa toinen koira ja olen silmäni Namiin iskenyt, se on ihana <3 Niin että miten olisi, voisinko varata sen...? Onko se edes mahdollista? :'D
|