Kirjaudu Koululaiseen Unohtuiko salasana? Ei tunnuksia koululaiseen? Luo tunnus

Lumihauvan Kennel

Lumihauvan kennel on puuhakkaiden koirien valloittama, joista joku varmasti valloittaa sydämmesi!

Viestejä163
Kuvia0
Jäseniä4
Keski-ikä11v.

Tämä kerho on Avoin.Voit osallistu kerhon toimintaan liittymällä sen jäseneksi.

Liity tähän kerhoon

<< edellinen 1 2 3 4 5 6 7 seuraava >>

Water, ok

AngryMe vaihhan nimen
rrimati., Pahoitteluni...Jätän tälle kennelille hyvästit...; (
Ainakin nyt vähäksi aikaa, koska minulla ei ole aikaa. SUUUUUUUUURI halaus hoitsulleni!
Heippa!
Emiliianna/Water.... harmi. Nyt Bellaa ärsyttää kun olisi niin halunnut ttutustua sinunkaltaiseen hoitajaan =(
rrimati. sori joudun jättämään tälle kennelille hyvästit vaikka ehin vasta muutaman tarinan kirjoittaa. Onnea hyvälle kennelille(:
AngryMe, olen pahoillani, ja tiedän että Rimatikin on. Mutta voit jatkaa hoitajana yhä Leskenlehdessä, eikö vain? On todella mukava kuulla kehuja Lumihauvasta.
Eipä täällä ketään muutenkaan näytä olevan, että ei tuo Angryn lähteminen mitenkään kennelin elämää muuta
Ei kai Bellalla ole vielä uutta hoitajaa? Palasin nimittäin. Nyt lupaan olla aktiivisempi.
Välil pysähtyy miettii miten nopee aika kulkee ..
Nallu & Prada 3

"Prrrada, tänne tyttö", hymähdin koiralle joka laukkasi edessäni, lumen pöllytessä sen ympärillä. Neitiä oli vaikeaa erottaa puhtaanvalkeasta lumesta, sillä sen turkki oli täysin saman värinen kuin sitä ympäröivä luonto. Olin ilmestynyt kennelille varhain lauantaisena aamuna, muutaman viikon uudenvuoden jälkeen. Pyhät olivat kuluneet perheen ja kavereiden parissa, siispä olin kovin surullinen että rakas hoidokkini oli joutunut olemaan yksin niin pitkän ajan. Nyt kun kuitenkin olin saapunut kennelille, päätin ottaa siitä kaiken ilon irti. Dogo oli hipsutellut varovaisesti ovelle tupsahdettuani siitä sisään. Se oli luimistellut korviaan, kunnes oli kuullut tutun äänen ja tuntenut tutun tuoksun. Sitten sen häntä oli paukuttanut kapeassa eteisessä seiniä ympärillään. Se ei ollut rynnännyt suoraan syliini, mutta vaikutti kuitenkin suhtautuvan minuun paremmin kuin parilla edellisellä kerralla. Siispä tervehdittyämme olin laittanut neidin hihnaan ja valjaisiin, herkut ja pallon taskuuni
ja ottanut suunnan kohti kennelin ympärillä sijaitsevaa metsikköä. Silloin tällöin vihelsin Pradan luokseni, varmistaakseni että se oli edelleen hallinnassani. Tästä se sai joka kerran palkinnoksi yhden kanaherkun, joita se vaikutti rakastavan. Välillä sinkosin neidin oranssin pallon ilmaan, jolloin se juoksi häntäänsä heiluttaen sitä hakemaan.

Päästyämme hieman asutummille alueille, kytkin dogoneidin takaisin hihnaan. Se kantoi silmät loistaen rakasta leluaan suussaan, silloin tällöin kuitenkin hellittäen otettaan hieman liikaa, jolloin pallo putosi. Kerta toisensa jälkeen karvanaaman pallo hautautui lumihankeen, josta se sen sukelsi aina vain takaisin. Toisinaan Prada aivasti, pölläyttäen sieraimiinsa ajautuneet lumihiutaleet tiehensä. Huomasin pian edessämme siintävän, laventelinsinisen kaupparakennuksen. Päätin poiketa siellä karvaturrini kanssa katsastamaan tarjontaa. Pradakin huomioi pian muuttuneen määränpäämme ja suuntasi siispä kaupan ovelle häntäänsä viuhtoen. Avattuani neidille oven, se pyyhki tassunsa sisäpuolella olevaan ovimattoon. Katsoin hetken dogoa suu ammollaan, kunnes toivuin hämmennyksestä. Vippasin neidille herkun taskustani ja taputin sitä varovaisesti kylkeen. Pudisteltuani housuni ja kenkäni enimmistä lumista seurasin hoitsuani hyllyjen väliin. Onneksemme kaupassa ei ollut sillä hetkellä muita asiakkaita. En ollut vieläkään uskaltautunut ottamaan selvää Pradan asenteesta muihin karvaturreihin, erilaisista ihmisistä puhumattakaan. Muiden asiakkaiden puuttuminen soi meille kuitenkin täydellisen rauhan shoppailulle. Kiertelimme kaupassa hetken, hoitsuni haistellessa ihmeissään tavaroita ympärillämme. Kassalle päästyämme mukaan oli tarttunut muutama tarpeellinen tavara. Olin nimittäin huomioinut, että lyhytturkkinen argentinoni kärsi lenkin aikana ajoittain kylmästä ja pyyhekin tulisi tarpeeseen. Niinpä ladoin pari pehmeää tavaraa kassahihnalle:

SNOW SHOP

Pyyhe x 7 Snow [vaaleanvihreä]
Snow Dog toppapuku x 16 Snow [vaaleanpunainen]

Hinta yhteensä x 23 Snow
Maksettu x 30 Snow
Takaisin x 7 Snow

x Teitä palveli Sanna x

Hymyilevä kassaneiti pakkasi ostokseni valkoiseen, Snow Shopin logolla varustettuun muovikassiin ja antoi sen kuitin sekä vaihtorahojen kera minulle. Pradakin kurotteli kassahihnalle, saaden sympatiaa ja rapsutuksia kassaneidiltä. Hymähdin ja nyin dogon mukaani rapsuttelun loputtua. Se sujahtikin nopeasti edelleni avoimesta ovesta, minun toivotellessa kassaneidille hyvät päivänjatkot. Ulkona oli alkanut pyryttää taivaan täydeltä lunta. Suuret, märät hiutaleet tipahtelivat kasvoille ja Pradankin kirsulle. Suunnatessamme kennelin päärakennukselle, vastaan syöksyi ärhäkänoloinen ruttunaama, ilmeisesti mopsi. Huomasin dogon nostattaneen niskakarvansa pystyyn ja pysähtyneen jäykkänä seisomaan.
"Hey darling, sit down, please", kuiskailin hoidokilleni, joka kävikin istumaan häntäänsä jalkojensa väliin painaen. Mopsi katseli dogoa pää kallellaan, silmät loistaen. Se tuli varovasti lähemmäs, haistaen varmasti epävarmuuden ympärillämme. Se tuli askel askeleelta lähemmäs ja ennen kuin pahemmin ehdin reagoidakaan tilanteeseen, Prada hyökkäsi leukojaan louskottaen mopsin suuntaan. Olin kuitenkin sen verran tilanteen tasalla, että sain nykäistyä hoidokkiani takaisin päin, mopsin vinkaistessa ja perääntyessä. Katselin mopsia hetken, ennen kuin irrotin hihnan karvanaamani valjaista. Se painautui minua vasten kuin turvaa hakien. Peräännyin kuitenkin kauemmaksi ja mopsin lähestyessä Pradaa tämä kiinnostuikin lajitoveristaan. Tutustuminen sujuikin paljon paremmin kun hoitsullani ei ollut tarvetta suojella ketään ympärillään ja se tunsi itsensä suuremmaksi kuin mopsi, mitä se toki olikin. Pian tämä parivaljakko paini lumessa, välillä ne myös jahtasivat leikkimielisesti toisiaan. Kun mopsia sitten tultiin etsimään, se suuntasi jonkun kennelin työntekijän kanssa häkeille, Pradan ja minun suunnatessa sisälle.
"Taisit saada uuden kaverin", myhäilin hoidokilleni, joka jo heilautteli häntäänsä itsevarmemmin kuin oli kertaakaan heilautellut sen aikana, kun sitä olin hoitanut.

Tupsahdettuamme takaisin Pradan huoneeseen, kaivoin ostoskassistani ostamamme pyyhkeen. Irroitin dogon hihnasta ja riisuin siltä varovasti valjaat, asetin kenkäni telineeseen ja takin naulakkoon, minkä jälkeen istahdin lattialle pyyhe kädessäni. Neiti istahti viereeni ja kuivasin hellästi sen tassut ja massunalusen, jonka jälkeen taas palkitsin sen kanaherkulla. Karvanaama suuntasikin sitten olohuoneen sohvalle, jolle se ketterästi hypähti. Sitten se pyöri hetken ympyrää vilttinsä päällä, ennen kuin painautui kerälle sen päälle. Argentino tarkkaili tekemisiäni kun kävin ripustamassa märän pyyhkeen pesuhuoneen pyykkinarulle, hakemassa sakset joilla napsautin toppapuvusta hintalapun pois ja viemässä roskat ja sakset takaisin keittiöön. Kun sitten vilkaisin hoidokkini suuntaan, se tuhisi niin sikeässä unessa, kuin koirille suinkin vain on mahdollista. Niinpä nostin neitini lähes tyhjäksi läträtyn kupin lattialta, huuhtelin ja kuivasin sen, jonka jälkeen kaivoin yhdestä alakaapista esiin Pradan ruokasäkin. Annostelin kulhoon vajaat puolitoista desiä muonaa ja lorautin hieman vettä päälle. Kaivoin astiakaapista toisenkin kulhon, johon laskin mahdollisimman kylmää vettä. Putket taisivat muutenkin olla melko jäässä tähän aikaan vuodesta, eli paljoa ei tarvinnut säädellä että vesi oli mieleistä. Laskin molemmat kupit niille tarkoitetulle matolle, jonka jälkeen hipsin sohvan luo. Karvakaverini raotti hieman silmiään, haukotteli ja painoi päänsä takaisin tassuilleen, samalla kun rapsuttelin ja taputtelin neitiä. Varoin tarkasti ottamasta siihen liian syvää katsekontaktia tai koskemasta sen päälakea. Sen sijaan rapsuttelin neidin kaulaa ja korvantaustoja, ennen kuin sanoin sille heipat, heitin pallon olohuoneeseen takkini taskusta ja lähdin kotia kohti.

Vihdoin sain jotain aikaiseksi. Parempi olla lupaamatta koskaan mitään kun se ilmeisesti luo vain paineita. :------D En pahemmin tarkastanut tuota tekelettäni, kun en sitä normaalistikkaan harrasta, enkä omista kirjoitusvirheitä bongailevaa kirjoitusohjelmaa, joten voi olla että laatukin on sen mukaista. Mutta toivottavasti kelpaa + pyrin tekemään uuden tarinan kunhan Pilvenreunan saan vähän paremmin hallintaan. (:
ps. tuosta toppapuvun koosta [eli hinnasta] en ollut ihan varma, eli miinustappa enemmän mikäli Prada kuuluu noihin isokokoisimpiin. ;>
Emilianna, haluat siis alkaa taas hoitaa Bellaa? Se sopii :> Tietoihin muutoksia?

Nallucca, juku, miten tuo tarina tuossa komeasti seistessään piristääkin Lumihauvan hiljaista elämää (:: Minä lupaan sen arvostella, kun Rimati on nyt lomalla Koululaisesta.
Jello, kävin tupsahtamassa ja illanaikana EHKÄ arvostelen tuon Nallun stoorin :>
Jellower & rrimati: Anteeksi kovasti, etten olekkaan käynyt, vaikka lupasinkin olla aktiivisempi! Anteeksi todella paljon!!

Jello, Tietoihin ei tarvitse tehdä muutoksia. ;3
Kiitos ihan hirveästi, että sain Bellan takaisin! Nyt yritän hoitaa sitä useimmin. Aloitan hoitotarinani ehkä tänään, jos ehdin, sillä olen aloittanut uuden Koirahoitola Karvaturrin tekemisen. :3
Etkös sinäkin ollut siellä? Jos oikein muistan.
Vaihdoin nimimerkkini Emilda:ksi. Olen siis vanha Emilianna.
Emilda, vastaukseni tulee nyt kovin myöhässä, mutta...
En tosiaan tiedä, kannattaako tänne edes kirjoittaa hoitotarinaa tai muuta. Minä en luultavasti ole täällä kahteen viikkoon käymässä eikä kennun perustajalta, Rimatilta ole tullut palautetta tähän juttuun...
Oma näkökantani on, että tämä hoitola on pahasti kuollut eikä kaksi hoitajaa riitä tekemään tästä mitään. Minäkään en ole tällä hetkellä suurin intoilija arvostelemaan tarinoita kennelissä, jossa porukka ei käy. Rimatista en vaan tiedä, hän saattaa laittaa tämän paikan kiinni tai jotakin sellaista. I don't know. :S
voi itku. voi *****. voi *************'******.

koitetaa saaha tää kennel pystyy, ees jotenki, rupeen arvostelee ton Nallun tarinan, ja

Emilda, kiva jos jaksat hoitaa vaikka en oo ite kovin akti ! tee ihmeessä tarinaa jos haluat, kyllä mä sen arvostelen (:

Nallu, joo tiiän etten oo pitkiin, pitkiin aikoihi näyttäytyny täällä tai pilvenreunassa mutta ny siihe tulee muutos !
ja sitte arvostelu, sori tönkkö teksti mulla mutta en oo pitkii aikoihi arvostellu:D
kaikin puolin ihana tarina näin pitkästä aikaa luettuna <3 kerrot tosi selkeesti ja kuvailet ja dogosta käytät synonyymejä (oliko tuo se samaa tarkoittava sana?:-d)! Prada on tosi hyvin 'parantunut' tai siis rohkaistunu, koska kassaneitikin sai rapsutella sitä. Prada sai myös koiratoverin, joka on ehdottomasti hyvä juttu! Lopuksi sitten kävit muonaa pistämässä ja rapsuttelit neitiä kunnes lähdön aika koitti (: tosi ihana tarina, ja taidatkin saada 27 Snowta ja 1 LightSnow'n!

Laskiainen lasketaan...

Ja sen kunniaksi kennelillä on muutama pikkujuttu !:)

1. Kahvila !
Tänään kello 10.00 kahvilaan saapuu toimitus, joten voi sielläkin alkaa käymään (: Kahvilan nimi on Snowdog, ja siellä maksetaan Snow'eilla, jos ei lahjakorttia ole.

2. Lahjakortti kahvilaan!
Uuden kahvilan kunniaksi jokainen hoitaja saa 10 snow'n lahjakortin tuonne (:

3. Illan laskiaisrieha !
tarinasta mahdollisisa LightSnow'eja
Tarinan kirjoitusaika on 19.2-29.2 eli helmikuun loppuun, 29.9 viimeinen tarina pitää ilmestyä viimeistään kello 23.59 (;

Laskiaisriehassa on:
-Pulkalla ja reellä vetoa (vetäjät: Hertta ja illalla saapuva husky Martta)
-Pullaa ja kaakaota (ilmaiset)
-Koirille erillaista ohjelmaa joista yhdessä on palkinto, aarteen etsintää (minä päätän voittajan) ja muita talvipelejä, kuten piilosta ja näin (:

Aarteen etsintä
    Jokainen saa kartan kennelin pihapiiristä, ja siellä on viisi rastia. Koirien kanssa ne pitää käydä etsimässä, jokaisessa on kirjain. Sitten ne pitää tuoda rrimati.'lle, muodostaa niistä sana, ja hän antaa vielä yhden kartan, jossa viimeinen rasti, jonne saa lähteä jos ensimmäinen sana oli oikein. Sieltä nopeammin tuleva pari on voittaja.

Tottahan toki minä autan kennelisi 'pystyttämisessä'! Nuo laskiaisen jutskat tuntuvat innostavilta, jospa saataisiin niiden avulla porukka käymään aktimmin. Tosin ei minunkaan aktiivisuudessani tämä kennelin parissa ole kehumista, pahoitteluni siitä. Ilmoituksena vielä, etten pääse ainakaan viikolla 9 täällä käymään, koska menen ulkomaille. Sen jälkeen, jos tarinoita tulee, käydään yhdessä niiden kimppuun. ;]
Jello & rrimati.: Saisinko lomaa siksi aikaa, kun oma hoitolani valmistuu?
Ilmoittelen sitten täällä, kun hoitolani alkaa olla valmis, ja kirjoitan hoitotarinani loman jälkeen niin pian, kuin vain voin.
Sopisiko tämä?
Emilianna, jj, pistän lomalle C:
Sorry Rimati, mutta on varmaan aikani erota. Täällä ei tosiaankaan tapahdu mitään, kun kaikki hoitajat ynnä kerhomestarit lomailevat, niin että työtä ei ole enää. Olen tietenkin valmis liittymään uudestaan, jos haluat apua. Pidä Lumihauvasta hyvää huolta! (::
Anteeksi, mutta minäkin tunnen että minun on parempi erota. Innostukseni Pradaa ja tätä kenneliä on lopahtanut, yksin ei ole kovin kiva hoidella ja kun kennelin omistajakin on epäaktiivinen, se ei varsinaisesti innosta kirjoittelemaan. Toivottavasti asiat täällä saadaan kuitenkin vielä kuntoon, Lumihauva on kuitenkin hieno kennel !
Kaikki kennelini eivät vielä ole ihan valmiita, mutta päätin tulla tänne silti kirjoittamaan hoitotarinaa. En kuitenkaan ole vielä niin aktiivinen niin kauan, kun omat kennelini eivät ole valmiita. Yritän kuitenkin tulla kirjoittamaan hoitotarinoita, kun aikani riittää. C:
Voin myös yrittää saada tänne enemmän hoitajia mainostamalla tätä kenneliä eri kerhoissa. C;
Emina, en enää ole täällä moderaattorina eikä Rimatiakaan ole näkynyt 25.2 lähtien. Voipi olla, että hän ei aio tätä kenneliä enää pyörittää ja tämä jää nyt tällaiseksi, ilman hoitajia. Aika pahalta näyttää, suorastaan kuolleelta tämä kennel...
ÄKKIÄ KIRJOITTAMAAN HOITOTARINAA JA MAINOSTAMAAN TÄTÄ KENNELIÄ!
Valitettavasti minulla ei ole aikaa tälle kennelille, mutta voisin kutsua tänne hieman jäseniä.
juups mirra kutsui mut.
saisinko fredin????

<< edellinen 1 2 3 4 5 6 7 seuraava >>

Hae

Jäsenet (4)

Jäsenet kartalla

mainokset
Otavamedia Oy Maistraatinportti 1 00015 OTAVAMEDIA

Tilaajapalvelu

puh: (09) 156 665, fax: (09) 156 6511

Aukioloajat: ma-to 8-17, pe 8-16

Verkkopalvelut: