Kirjaudu Koululaiseen Unohtuiko salasana? Ei tunnuksia koululaiseen? Luo tunnus

Our Club

Kessoja juuri sinulle. Kerro mistä sinä pidät, mistä et. Tapa aikaa juttelemalla ystävien kanssa ja kutsu lisää tyyppejä!

Viestejä1233
Kuvia5
Jäseniä50
Keski-ikä12v.

Tämä kerho on Avoin.Voit osallistu kerhon toimintaan liittymällä sen jäseneksi.

Liity tähän kerhoon

1 2 3 seuraava >>

Omituisia sekotelmia

Tein ihan Kathia ajatellen kun mitä tuolta luin nuo mansikka pöperöt kuulosti ihan sika mahtavilta!

Eli siis kirjottakaa jotain reseptejä jotka on tominu ja ollu hyviä.
Ota banaani, kuori se ja syö!
Teet perus murotaikinen ja sen painelet piirakkavuokaan ohueks kerrokseks. Päälle pilkottuja omenanviipaleita niin paljo kuin haluat. Kanelia omenoiden päälle. Sokeria ei kannata omenoiden päälle laittaa koska murotaikina on todella makeaa. Sitten teet toisen murotaikinan (tai sit teet aluks jo valtavan murotaikinan ja käytät puolet aluks) Toisen puolikkaan taikinasta joko murustat tai jollain nätillä tyylillä asettelet omenoiden päälle ja laitat uuniin 225 asteeseen ja aluksi 10 minuuttia ja tarkistat onko "taikinakuori" muuttunut kullan väriseks, jos ei anna olla hiukan kauemmin. Koska luultavasti et halua syödä taikinaista pohjaa. Täytteen takia joutuu paistos oleen hieman kauemmin uunissa yleensä.
Sulata suklaata, laita sekaan lempikarkkejasi ja jääkaappiin. Se kovettuu ja namnam, uusia suklaapatukoita.
Noo...mää kertaan ne 2 hyvää tänneki xD & uuden.

Sulanut suklaa mansikoiden kera
- Ota sulamaan rasiallinen pakastemansikoita (kesällä tuoreet käy hyvin.)
- Ota kattila
- Fazerin sinistä kokonainen levyllinen, sulata se kattilassa. VARO ETTEI PALA POHJAAN! Käytä mielummin sellaista kattilaa, joka estää suklaan palamasta pohjaan.(Jos sellaista edes on.) Levy päällä n. 4-6. vaihtelee.
- Kun suklaa on sulanut kokonaan poista se kattila liedeltä. Laita hetkeksi jäähtymään, mutta älä unohda sitä!
- Ota 2 tupla patukkaa(ite käytin tupla maxei.), pilko ne pieniks viipaleiks
- Kun tuplat on pilkottu, hämmennä sulanutta suklaata vähän. Jos on ehtinyt kovettua, lämmitä liedellä hyvin pienellä lämmöllä. Sitten sekaan vain tuplapalaset & sekoita hyvin.
- Kaada kuuma suklaa mansikoiden päälle & sitten vain nauttimaan.

Marianne-mansikat

Tässäkin samat sulatus jutut kuin edellisessä.
Tarvitset siis fazerin valkosuklaata. (Jos sitä ei löydy niin tobleronen valkosuklaa käy mainiosti!), mansikoita(pakaste tai tuore.), mariannesuklaarouhetta.

- Sulata valkosuklaa siis kattilassa
- Kaada mariannesuklaarouhetta lautaselle
- Pyöritele mansikat sulaneessa valkosuklaassa (SUKLAA ON KUUMAA!)
- Sen jälkeen pyörittele ne rouheessa & laita tarjoiluastiaan
- Jääkaappiin n. tunniksi.

Välipala smoothie

Elih, mä värväsin tos koulun jälkee tälläsen & se on tietty makuasia minkälaisista tykkää. Mä tykkäsin tästä!

Tarvitset: Mansikoita(mitä tahansa hedelmiä,marjoja jne.), tomusokeria, maitoa, jugurttii

- Survase kaikki tehosekoittimeen
Maitoa, mansikoita & jugurttia tulee 1dl & tomusokerii 1rkl.
Noi sun jutut kuulostaa ihan sika hyviltä!

Tota mansikan dippausta kyll pystyy kokeileen vasta kesällä kun pakaste mansikat on vähän liian pehmeitä. Tai voishan myös kuivattujakin mansikoita käyttää.
Nyt en kerkee laittaan, mut ehkä huomenna...
Mä voisin pitää jonkun herkku viikonlopun tai jtn.
Joo, mul on muute just täl viikol menos Tet, niin oon leipomossa töissä ja saan ruokatauolla syödä sielt mitä vaa xD
Oiku ihanaa! Saat sitte kertoo millast sul siel oli!
Jep. Noit on hyvä nautiskella jonkun hyvän leffan aikana. Esim. ku kattois Suklaapuoti leffaa. (Johnny Depp.)
Hermy, siellä leipomossa tein esim näitä;
Laitoin pullia, munkkeja & laskiaispullia pusseihin ja rasioihin. Olin kerran kassalla. ( se on myös tehtaanmyymälä ) Laitoin leipäkoreihin papereita. ( noin kolmeenkymmeneen... ) Pellitin lihapiirakoita eli laitoin raakoja & jäisiä lihapiirakoita pellille ja sitten hihnalle, josta ne meni uuniin.

Tällästä kaikke =D
Vähä kivaa.

Mitä muit vaihtoehtoi teil oli ton leipomon lisäks vai saiko jotenkin ite valita.
Tetit saa aina valita, mä meen mun äitin työpaikalle tettii toukokuus. 8 on viikon tetti & 9 3 viikon.
Ok.
Suklaa-banaani muffinsit on hyviä : D

Kathernien jutut kuulosti muute hyville
Mä voin laittaa tänne ohjeen yhest ihanast suklaakakust. Ohje on siis meiä kotsan kirjas.
Ylihuomen 3h kotsaa <3333333333333333333 tehää vissii lihiksii......
Kolme tuntii!!! Mä kaipaan jo nyt seiskalle ja jos oikein muistan ni meil on kai 2 tuntii viikos köksää. :(
Meilki 3 tuntii, eihän siinä muute ehi mitään tekemään, jos joku on vaikka tunnin uunissa..
Ja Hermy, saatiin iha ite päättää mihi mennään, kunhan siis pääs tettiin sinne..
Kiva.
Eihä 2h kerkee mitää tekee...? Meil ei ainakaa. Eka tunti menee läksyn kuulusteluun & näihi kirjallisii juttui, sitte se 15min. välkkä. 9 alotetaa kokkaa & siin menee se puoltoistuntii, sitte me syyää ne meiä tekemät jutut & lisää kirjallisii juttui(ei aina.), sitte päästääki 10.45. & meil o puolentunnin tauko. Samaa aikaa alkaa ruokailu eikä tarvii mennä ku kotsas ollaa just syöty. Sen jälkee enkkuu&matikkaa, sitte kotii. 8-13, perjantait on ihanii <3333
Saatan muistaa väärin, toivottavasti.
Meil oli tos muutama viikko sitte valinnaisten valikointii xD Otan 8 luokalle A-vaihtoehtoon(2 ainetta = 2h per. aine.), nii otin kotsan&venäjän. B-valintaan otin kuviksen(1 aine = 2h per. aine.) Onneks 8 viikkotuntimäärä vähenee huimasti! Nyt täs 7 aikana on ollu 31 se viikkotuntimäärä.
Ihan perus tietona, jos sulatatte suklaata, se kannattee tehä vesihauteessa, suklaanmaku pysyy parempana eikä pohjaan palamisen riskiä. Siin tietty kestää vähän kauemmin, mutt sen arvosta.

Mascarpone ja vadelma-cupcakes

1. Vatkaa sokeri ja rasva vaahdoksi. Lisää 2 munaa erikseen seokseen ja vatkaa. Sekoita kuivat aineet keskenään [2dl vehnäjauhoja, 1 tl leivinjauhetta, vaniliinisokeria] ja lisää vaahtoon. Lisää n. desi maitoa ja sekoita puuhaarukalla tasaiseksi. Laita taikinaa noin ruokalusikallinen muffinivuokaan
Paista 250 asteessa n 10 minuuttia

kuorrute 1
. Vatkaa kerma vaahdoksi. Lisää 250 g mascarpone juustoa ja 1 dl tomusokeria. Sekoita. Kostuta muffinit vahvalla kahvilla, liköörillä tms. Purista esim. kermavaahtopursottimella jäähtyneiden muffinien päälle kuorrute ja koristele tummalla kaakaojauheella.

Kuorrute 2

Vatkaa n desi vispikermaa. Sulata 50g rasvaa ja sekoita 2 dl tomusokeria. Lisää vispattuun kermaan. Lisää tippa punaista karamelliväriä ja sekoita kuorruteeseen. Pursoita jäähtyneiden muffinien päälle. Koristele nonparelleillä.

Huom. Vatkaa muna-sokeri vaahto hyväksi, niin muffinit kohoavat paremmin, niistä tulee ilmavempia ja paremman makusia. Kuorrute 2 muffinitaikinaan voit lisätä myös vadelmia.

//En muistanu noita kaikki aineksien määriä, joten lisäilen/korjaan niitä huamenna tnä en jassa.
Mä oon kerran tehny sipsimaustetta kermaviilistä. Tuli vähän löllöä, mutta se oli hyvää! xD

1 2 3 seuraava >>

Hae

Jäsenet kartalla

mainokset
Otavamedia Oy Maistraatinportti 1 00015 OTAVAMEDIA

Tilaajapalvelu

puh: (09) 156 665, fax: (09) 156 6511

Aukioloajat: ma-to 8-17, pe 8-16

Verkkopalvelut:
Alibi
Anna
Deko