Jessefani 2

Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 605 total)
  • Author
    Jessefani 2
    Participant

Katsotko paljon elokuvia?

En kovin

Oletko leiponut lähiaikoina?

in reply to: Kirjavinkkejä
    Jessefani 2
    Participant

Kiitos paljon vinkeistä ssinivuokko! Ne ovatkin todella tarpeen. ☺👍😊

Jessefani 2
    Participant

Vastaan nyt kysymyksiin:

1. Jostain 90- 300 väliltä.

2. Laji: jännitys, fantasia ja kertomus.

3. Eläimet, perhe ja kaverit tai se on ihan sama.

4. Pidän jännittävistä, hauskoista ja vauhdikkaista kirjoista.

5. En halua lukea sellaisia kirjoja jossa joku kuolee tai jossa on joku ”synkkä” aihe.

6. Oon 9 vuotta

in reply to: jännäri tarinoita?
    Jessefani 2
    Participant

Kiitos 🙂 . LillyGirl, sunkin tarina on tosi hyvä. 👍☺

Jessefani 2
    Participant

Outo kesätyö (ei ikärajaa)

Seuraavan kerran heräsin sairaalassa. Ympärillä pyöri hoitajia. Pää oli vielä ihan sekaisin. Olin ihan hämilläni, peloissasi ja todellakin hämmästynyt.

– Mi-mi-…sä-ssä- änkytin mutta kurkkuun sattui  vietävästi.

-Shh….. Säästä ääntäsi, eräs hoitajista huomautti. Nyökkäsin hiljaa. Yritin pinnistellä, että pystyisin lukemaan hänen nimensä kortista, mutta silmäni olivat liian sumeat.

Tuijotin sumein silmin valkoista kattoa. Sivusilmällä tarkkailin lääkäreitä. Miksi olin täällä? Missä Aava ja Laila oli? Entä koiranpentu? Mitä tapahtui? Oliko meidän talo palanut? Miljoona kysymystä täytti pääni. Ovi aukesi ja sisään tuli vanhempani perässään poninhännälle hiuksensa laittanut pikkusiskoni Laila.

– Hei! Ootko sä kunnossa? Laila kysyi ja käveli yllättävän rauhallisesti luokseni sängyn viereen. Siristin silmiäni ja katsoin Lailan väsyneitä silmiä. Poninhännät olivat tavallista löysemällä. Nyökytin hitaasti päätäni.

– Mi-mi-mi……….ksi-si-si………. aloitin hiljaa. Hoitajat sekä perheeni kuunteli tarkkaavaisena.

– O-o-o-l-en, täällä? Sain lopulta änkytettyä.  Laila huokaisi ja vilkaisi äitiä ja isää.

– No, on kai pakko kertoa. Olin kastelemassa meidän pensaita, koska on ollut aika kuivaa. Kastelin siinä, mutta vesi loppui. Menin hakemaan lisää vettä ämpäristä ja kaadoin siitä vettä kastelukannuun. Jatkoin kastelua, mutta pensas syttyi tuleen.

Siinä välissä vedin syvästi henkeä. Syttyi tuleen? Miten se voi olla mahdollista? Laila jatkoi:

– Tuli alkoi levitä maata pitkin, enkä tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä. Peräännyin sitä mittaa kuinka tuli tuli mua lähemmäksi. Sitten sä, Aava ja se koira tuli. Sitten sä tulit ja pelastit mut.

Hymy nousi kasvoilleni.

– Jatka, kehotin Lailaa. Pystyin puhumaan jo änkyttämättä.

– Juoksin tielle, mutta kun mä näin, että sä kaaduit maahan, luulin että sä kuolit. Aava antoi sen pennun mulle ja soitti hätänumeroon. Kaikki hätäajoneuvot tuli pihaan. Poliisiauto, paloauto ja ambulanssi. Ne kaikki oli juuri siinä lähistöllä ja tuli nopeesti, että tuli ei levinnyt taloon. Sut kuskattiin sairaalaan ja todettiin, että sä olit saanut häkämyrkytyksen.

Mietin kauaa äsken kuulemaani.

– Entä pentu? Kysyin.

– Aava vei sen omaan kotiinsa, Laila vastasi.

– Huh, huokaisin helpotuksesta. – Missä Aava?

– Kai se ko-

Juuri silloin ovi paukahti auki ja sisään astui- kukapa muukaan kuin oma paras kaverini Aava.

– Aava! Kiljahdin ilosta. – Miten pentu voi? Aavan kasvot vakavoituivat.

Jatkuu………

Jessefani 2
    Participant

ssinivuokko, voitko laittaa lisää lasten ja nuorten kirjoja? Uudet kirjavinkit olisi todellakin tarpeen!

in reply to: Kyllä tai ei
    Jessefani 2
    Participant

Pidätkö fantasiasta?

Kyllä

Luetko pitkiä kirjoja?

in reply to: JATKOTARINA 2
    Jessefani 2
    Participant

outoa. ”Hei, mitä tämä……

Jessefani 2
    Participant

Oletko paljon ulkona?

Kyllä

Käytkö usein kirjastossa?

in reply to: Hot or Not
    Jessefani 2
    Participant

Simsonit?

Not

Juhannus?

Jessefani 2
    Participant

Luetko usein kirjoja?

Kyllä, todellakin! Melkein koko ajan, aina kun on mahdollista

Tykkäätkö valvoa pitkään?

Jessefani 2
    Participant

Tänään jossain välissä

Jessefani 2
    Participant

Tosta tuli aika lyhyt koska en ehdi nyt kirjoittaa enempää.

Jessefani 2
    Participant

Outo kesätyö ( 9+)

Olin aivan järkyttynyt. Pensasaitamme oli ilmiliekeissä, ja tuli levisi koko ajan lähemmäs taloamme ja aivan sokissa olevaa pikkusiskoani. Savu kirveli silmiä. Olin aivan avuton, koska sylissäni oli tuntematon pieni koiranpentu. Aava seisoi vieressäni. Annoin koiranpennun Aavan hoiviin ja huusin:

– Vie se jonnekin turvaan! Aava totteli nöyrästi ja juoksi takaperin kaemmas katse tiukasti minussa. En voinut enää pidätellä itseäni koska tuli tuli koko ajan lähemmäksi Lailaa. Ryntäsin kaiken savun ja liekkien keskelle. Tunsin kuinka savu tunkeutui keuhkoihini ja tuli poltteli ihoa. Juoksin niin kovaa kuin jaloista pääsin vesiletkun luo ohi Lailan ja terassin.

Tartuin vesiletkuun kuin hukkuva viimeiseen oljenkorteen ja väänsin letkun päälle. Sitten vesi pärsähti ja lensi kaaressa muodostaen reitin tokaluokkalaiselle pikkusiskolleni.

– Juokse Laila! Juokse! Karjuin hänelle. Sitten päässä alkoi huimata oudolla tavalla ja kuulin jostain kaukaa Lailan ja Aavan yhteisen äänen:

– Eiiiii!!!!!!

Vesiletku tipahti kädestäni. Keuhkoihini sattui. Viimeiseksi näin enää savua ja punaista liekehtivää tulta.

Silloin silmissäni pimeni.

Jatkuu…….

Jessefani 2
    Participant

Oletko ollut koskaan kenenkään artistin keikalla?

En

Oletko käynyt Helsingissä?

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 605 total)