Vastaa aiheeseen: Tarinoita

Etusivu Keskustelu Välkkä Tarinoita Vastaa aiheeseen: Tarinoita

idsku9
Osallistuja (Participant)

Kadonnut

Oli tavallinen päivä, Sara oli koulussa, niinkuin melkein joka perjantai, katsoen kelloa, ja laskien tunteja, miinuutteja, ja sekunteja, kuinka kauan viikonloppuun olikaan aikaa. -vielä kolme pitkää tuntia, ja 24 minuuttia, kyllä minä sen vielä kestän! Ajatteli Sara. Samaan aikaan opettaja paasasi, että maanantaina oli kauan odotettu, matikan koe. -Ei sitä kukaan innolla voi odottaa, kuiskasi minun vasemmalla puolella istuva Vanessa. Vastasin: -no, ei kukaan, paitsi opettaja… Hän unohti mainita Camillan, luokan yhden fiksuimmista tytöistä, hän saisi kokeen valmiiksi, ehkä noin vartissa, ja vielä täydet pisteet!

-No, oppilaat, nyt olisi välitunnin aika, tulkaa ajoissa luokkaan , minulla on teille yllätys! Opettaja sanoi painottaen sanaa, ”ajoissa”. Heli, Saran paras ystävä, huudahti: -jee! Mikäköhän se yllätys on? -Minulla on sellainen tunne, ettei se ehkä mikään maailman paras yllätys ole, tiedäthän opettajan, sanoi taas Arttu. No, joo, ei ehkä ole.. Adalmiina, luokan ilopilleri vastasi hieman epäröiden. Välitunnin loputtua, kaikki palasi innoissaan luokkaan, no, kaikki paitsi Sara ja Heli, koska he eivät luota opettajan ”hauskoihin” yllätyksiin.

Koulu loppui. Kuten Sara ja Heli epäilivät, ei se yllätys ollut kummoinen. Pistokoe. Sara käveli Helin, Vanessan, Artun ja Adalmiinan kanssa samaa matkaa. He joutuivat kävelemään pelottavan metsän halki, koska Adalmiinan piti kiirehtiä, kun hänen balettitunti alkaisi puolen tunnin päästä. Saran nilkka oli kipeä joten hän oli vähän jäljessä muista. Mutta, yhtäkkiä, he kuulivat kiljahduksen, Heli, Adalmiina, Vanessa ja Arttu kääntyivät katsomaan, Sara oli Kadonnut.

Jatkuu…