Reply To: Keksitkö hyvän tarinan?

Home Forums Kirjat ja sarjakuvat Keksitkö hyvän tarinan? Reply To: Keksitkö hyvän tarinan?

Poro
Participant

Kirjakaupan Salaisuus

Osa 1:

OnElinan 10:es syntymäpäivä ja kaikki hänen  kaverinsa ovat kutsuttu. Äiti huutaa melun yli: ”Noniin lapset! Nyt Elina saa avata lahjansa!”. Mutta kukaan ei kuule häntä. Äiti kutsuu Elinan luokseen ja sanoo: ”Elina kulta, voisitko sinä sanoa heille että sinä nyt saat avata lahjasi?”. ”Joo äiti”, Elina vastaa. Hän menee sanomaan sen heti kaikille. Kun lapset ovat koottu keskelle salia, Elina alkaa avata lahjojaan. Hänen parhaalta kaverilta, Mialta hän sai päiväkirjan ja Lilyltä hän saa muffinin muotoiset korvakorut. ”Minullahan ei edes ole korvakoloja!”, hän hihittää. Sitten hän saa viellä värityskirjan, kyniä, vihkon (tietysti isältä), vesivärejä (äidiltä) ja paljon muuta.

Illalla kun kaikki olivat menneet jo kotiin, Elina alkaa kirjoittaa ensimmäistä kertaa päiväkirjaa:

Rakas Päiväkirja, Minä olen Elina ja täytin tänään 10 vuotta. Lahjoissa oli: Korvakorut, Värityskirja, tämä päiväkirja ja paljon muuta. Ne olivat ihanat synttärit koska kaikki kaverini tulivat. Harmi että ne ovat jo loppu. Nyt täytyy lopettaa 

koska pitää mennä nukkumaan.

”Elina” huusi äiti alakerrassa, ”Sinun täytyy herätä”. Mutta kun ei kukaan ei vastannut, hän meni kattomaan oliko kaikki hyvin. Kun äiti tuli Elinan huoneeseen Elina nukkui viellä syvään eikä näyttänyt siltä että hän olisi kuullut mitään. ”Voi Elina”, äiti huokaisi ja avasi ikkunan. ”Mitä! Onko meillä koulua!”, Elina huudahti kun hän heräsi. ”Joo ja sinun on parasta pitää kiirettä”

Koulun jälkeen Elina taas kirjoitti päiväkirjaansa:

Rakas päiväkirja, Tänään koulussa Mia, Lily ja minä leikittiin koko päivän yhdessä. Nyt me tehtiin yhdessä Ryhmän, jonka nimi on Kukkaset. Nyt en voi enää kirjottaa eteenpäin koska äiti kutsuu.

”Elina!” ”Joo, Joo tulen ihan kohta” Elina vastasi. Kun hän tuli alakertaan, hänen äitinsä sanoi:” Auttaisit nyt vähäsen. Voisit vaikka hakea sen laatikon jonka mä annoin sulle. Ja kun olet siinä voin juuri sanoa että me lähdemme tänä iltana ulos.” ”Kyllä minä pärjään yksin.”, Elina vastasi.

Kun hänen vanhempansa lähtivät illalla pois hän meni ihan tavallisesti pesemään hampaansa. Jotain on vialla hän ajatteli katsoessaan itseään peilistä. Tämä ilta ei ole tavallinen ilta.Juuri kun hän oli laittamaisillaan valon pois päältä, istuessaan sängyssään hän kuuli raaputusta ovelta…

Jatkuu…