Reply To: Harry Potter-tarinaroolipeli

Home Forums Kirjat ja sarjakuvat Harry Potter-tarinaroolipeli Reply To: Harry Potter-tarinaroolipeli

Jessefani 2
Participant

Evelyn

”Ahaa”, sanon kun Sarah päättää tarinansa.

”Entä te? Miksi te tulitte kouluun nyt?” Sarah kysyy meiltä uteliaan näköisenä.

”Se on hyvin, hyvin, hyvin pitkä tarina, enkä muista enää varmaan puoliakaan. Koitan selittää joskus myöhemmin, mutta sanotaanko että me olemme jollain lailla erityisiä”, vastaan ja katson sitten Larissaan ja Susaniin.

”Mutta kerrotaanko McGarmiwalle?” kysyn heiltä. ”Jollekin meidän on pakko kertoa.”

Sarah näyttää hämmentyneeltä ja uteliaalta, mutta olen juuri nyt aivan liian väsynyt kertoakseni tarinamme. Takanamme on hyvin pitkä päivä. Ja lisäksi minulla oli jokin omituinen ongelma; en kyennyt jotenkin olemaan ystävällinen niin sanottujen ’uusien’ ihmisten kanssa.

”Etsitään McGarmiwa”, Larissa ehdottaa. Nyökkään Susanin tehdessä samoin. Sitten käännyn Sarahin puoleen ja huudahdan:

”Sinuthan pitää lajitella! Professori McGarmiwa varmaankin voi lainata lajitteluhattua tai jotain… Mutta tule silti mukaamme, joka tapauksessa meidän on mentävä McGarmiwan luokse, sillä vale-Dumbledore on kuolonsyöjä ja sekopää.”

En käsittänyt, mikä puhetulva minuun iski. Sanat vain sinkoituivat suustani, vaikka en yleensä ollut kovinkaan puhelias. Pääni oli aivan pyörällä. Sarah nyökkäsi, vaikkakin luulin ettei selostuksestani ollut saanut minkäänlaista selkoa ja lähdimme kävelemään kohti suuria ovia jättäen taaksemme Luihuisten pilkallisen naurun.

Juuri kun olimme päässeet käytävään, joka johti professorien huoneeseen, kuulimme pahaaenteilevän äänen takaamme.

”Te olette luikerreleet pois kaikista vaikeuksista! On aika saada selville, miten te teette sen aina uudestaan.”

Käännähdimme ja vedin taikasauvani esiin, mutta siinä samassa se lennähti kuolonsyöjän käteen.

”Turha vaiva! Ja nyt -” kuolonsyöjä tähtäsi sauvansa Susaniin, ”- minä selvitän, mitä olette tehneet. Lukilitis!”

// Mietin että nyt paljastuisi se että Susan osaa okklumeusta.