Napakettujen välituntivinkkejä

Napakettujen reilu kerho, eli Patastenmäen Tiilikoulun 3b-luokka on kehittänyt mahtavia vinkkejä välitunneille. Kas tässä!

Luurankohippa

Luurankohippa on sellainen, että yksi on luuranko ja se liikkuu niin kuin luuranko. Sitten kun se saa yhden kiinni, kiinnijäänyt jää siihen asentoon, jossa on kiinniottohetkellä. Sitten joku toinen tulee samaan asentoon, kiinnijäänyt pelastuu.

Keksijä: Heta Sahla

Pii laskee (Hennan ja Eevin tapaan)

Aluksi maahan piirretään ympyrä, Piin pesä.

Yksi pelaajista on Pii. Hän menee pesäänsä ja laskee viiteenkymmeneen. Muut pelaajat menevät piilon. Kun Pii on laskenut, hän huutaa ”Pii on hereillä”.

Pii saa liikkua kolme askelta johonkin suuntaan. Jos Pii ei näe ketään, hän menee pesäänsä. Jos Pii näkee jonkun, hän huutaa pelaajan nimen. Sitten nähty pelaaja menee Piin pesään.

Piin pesästä voi pelastaa koskettamalla.

Pii laskee ensimmäisellä kerralla viiteenkymmeneen, sitten 40, 30, 20, 10, 9, 8, 7 niin edelleen.

Jos Pii ei löydä kaikkia, seuraavaksi laskijaksi tulee se, joka löydettiin ensimmäiseksi.

Keksijä: Eevi&Henna Oy

Missä ollaan?

Ensiksi arvotaan Löllömato, jonka täytyy olla mahdollisimman rentona ja koko ajan silmät kiinni. (Muuten leikki on tylsää!)

Toiset yrittävät pitää Löllömadon pystyssä. Samalla he ohjaavat häntä ympäri käytössä olevaa aluetta ja sanelevat hänelle vuorotellen tehtäviä, esim. ”kymmenen hyppyä eteenpäin” tai ”neljä jättiaskelta taaksepäin”! Pelaajien pitää myös varoittaa Löllömatoa, jos eteen tulee vaikkapa kivi.

Lopuksi pelaajat pyörittävät Löllömatoa ja kysyvät häneltä: ”Missä ollaan?”

Keksijät: Minea & Milja

Lima

Limassa on tavoitteena se, että ei jää kiinni. Lima on vähän kuin hippa, mutta sitä leikitään vain kiipeilytelineessä. Limaa voi pelata myös pallolla, mutta se on vaikeampaa niin. Limassa voi pelata maksimissaan yksi luokka. Limassa täytyy olla tosi varovainen, jos menee lujaa. Suosittelen tätä leikkiä. Huom. Leikkiä ei suositella alle viisivuotiaille. Pelatkaa limaa.

Keksijä: Arsi

Lumimaisteri

Piirrä lumeen ympyrä. Leikissä saa olla 10 henkilöä. Yksi on se, joka yrittää saada kiinni muita lumimaistereita kiinni. Hänelle laitetaan side silmille.

Kun hippa saa lumimaisterin kiinni, hän tunnustelee tämän vaatteita. Sitten hippa sanoo lumimaisterin nimen ja huutaa ”Lumimaisteri”. Jos hippa arvasi lumimaisterin nimen oikein, hänestä tulee uusi hippa.

Keksijät:Nelli & Aada

Kommentit

Oma kommentti