Reilu luokka -kisan toisena tehtävänä oli kehittää luokan oma leikki. Voiton nappasi Friitalan koulun 2C-luokka Ulvilasta. Nappaa tästä leikkiohjeet heti seuraavalle välitunnille!
Koodauspeli
Tätä peliä voi pelata parin kanssa, pienryhmässä, koko luokan voimin tai miksei vaikka ihan itsekseen. Pelipaikkana voi olla koulun piha tai sisätilat. Sitä on helppo pelata ihan missä vain!
Pelin tavoite:
Pelinjohtaja antaa muille toimintaohjeita, jotta pelaajat pääsevät lähdöstä maaliin. Oppilaat oppivat erilaisia liikuntamuotoja ja pelinjohtajan tarvitsee pähkäillä matkan pituutta suhteessa liikkeisiin.
Pelin säännöt:
1. Valitaan pelinjohtaja.
2. Valitaan lähtöpaikka ja maali. Ne voi merkitä erityisillä lipuilla.
3. Pelinjohtajan tarvitsee keksiä kymmenen erilaista liikkumistapaa, joilla pelaajat pääsevät maaliin. Esimerkki: ”Ota kymmenen askelta lähemmäs maalia.”
4. Samoja liikkeitä EI saa käyttää, joten pelinjohtajan on keksittävä aina uusi liike.
5. Pelinjohtajan ON käytettävä kaikki kymmenen liikettä, eli maaliin ei voi päästä esim. kahdeksalla eri liikkellä.
6. Mikäli pelaaja ei pääse maaliin kymmenellä eri käskyllä – Game Over!
7. Koska välillä voi olla vaikeaa keksiä erilaisia liikkeitä, olemme laatineet avuksi liikelistan.
Liikevinkkilista:
– kenguruloikka
– kyykkyhyppy
– munamieskävely
– isoja askelia
– karhukävely
– kääpiökävely
– kävely
– kaniloikka
– rapukävely
– pupuhyppy
– sammakkohyppy
– kanakävely
– sisiliskokävely
– vauva-askeleet
– konttaus
– haarahyppy/-loikka
– X-hyppy
– juna
– mittarimato
– laukkahyppy
– hyljekävely
– nuppineula
– pyöriminen
– takaperin kävely
– takaperin hyppy
– kärrynpyörä
– lisää voi keksiä, vaikka kuinka paljon!
Mukavia pelihetkiä!
Palkintona sählymailoja
Luokan oppilaat saavat palkinnoksi Fatpipen sählymailoja ja palloja.
Teksti: Friitalan koulun 2C
Kuvat: Friitalan koulun 2 C, Fatpipe
Kommentit
Oma kommentti