Kesän noloimmat mokat

Lomalla ehtii töppäillä! Lukijat paljastavat noloimmat kesämokansa.

Viiksillä vaikutus

Vietimme kaverini kanssa kesäpäivää torilla ja söimme jäätelötötteröitä, kun samalla luokalla ollut poika tuli juttelemaan kanssamme. Olin ihastunut häneen, joten höpötin kaikkea innoissani. Kun poika lähti jatkamaan matkaa, kaveri osoitti suutani ja nauroi. Olin jutellut ihastukseni kanssa oikein kunnon jäätelöviikset naamallani!

Kuka täällä haisee?

Lähellämme on kotieläintila, jossa käymme usein rapsuttamassa eläimiä ja syömässä jäätelöä. Kerran olimme ensin kiertäneet katsomassa eläimiä ja sen jälkeen menimme jonottamaan jätskejämme. Kaverini rupesi irvistelemään ja väitti, että haisen pahalle. En ymmärtänyt yhtään, mistä hän puhui, ennen kuin vilkaisin tennarini pohjaa, johon oli jäänyt kiinni lehmänlantaa. Kaivelin sen kepillä irti ja toivoin, ettei kukaan muu huomannut asiaa!

Ankea junamatka

Matkustin ensimmäistä kertaa yksinäni mummon ja papan luokse junalla. Minulle oli ostettu lippu ja varattu paikka, mutta kun menin siihen, paikalla istui jo joku toinen. En kehdannut sanoa hänen istuvan minun paikallani, joten matkustin junan välikössä koko matkan. Onneksi matka ei ollut pitkä.

Iik, riikinkukko!

Yhtenä kesänä matkustimme sukulaisten luo Helsinkiin ja kävimme samalla Korkeasaaressa. Siellä vaelteli vapaana riikinkukko, joka yhtäkkiä räväytti pyrstönsä suureksi ihan vieressäni. Pelästyin ja kiljaisin ihan ääneen. Hävetti tosi paljon, kun huomasin lähellä olleiden ihmisten naureskelevan säikähdykselleni.

Jugurttia uikkarissa

Pari vuotta sitten lähdimme kaverini kanssa retkelle rannalle. Olin pakannut reppuun eväiksi leipää ja jugurttipurkin. Kun pääsimme perille, avasin repun ottaakseni uikkarin ja pyyhkeen esiin. Siinä vaiheessa huomasin, että kaikki tavarani olivat yltä päältä jugurtissa, joka oli hajonnut reppuun. Nolona huuhdoin uikkarin vedessä, mutta pyyhkeelle ei ollut mitään tehtävissä. Kaveriani nauratti, mutta lainasi hän sentään omaa pyyhettään uinnin päätteeksi.

Ylikypsä iltapala

Olimme mökillä perheeni kanssa ja grillasimme illalla makkaraa nuotiossa. Istuin makkarakeppini kanssa siskoni vieressä, kun meille äkkiä tuli riitaa jostain. Hän tönäisi minua, ja makkara putosi tikkuni nokasta suoraan tuleen. Onneksi oli muutakin iltapalaa!

Öiset hiipparit

Olin kaverini kanssa kesäleirillä. Minulle tuli yöllä vessahätä enkä uskaltanut lähteä yksin pois huoneestamme pimeälle käytävälle. Herätin kaverini ja lähdimme etsimään vessaa. Luulimme avaavamme vessan oven, mutta se olikin kahden pojan huone. Tietysti pojat heräsivät siihen. Nolotti kyllä aamulla, kun näimme heidät.